9.7 C
Paris
Saturday, April 27, 2024

نبرد جانانه تیم ملی فوتبال ایران در مصاف با اسپانیا

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ برابر با ۲۰ ژوئن ۲۰۱۸ با ۸۰ میلیون تماشاچی چشم انتظار در ایران به مصاف تیم ملی اسپانیا قهرمان سابق اروپا رفت.
تیم ملی ایران با بازی بسیار خیره کننده پس از پیروزی در مقابل مراکش، نمایش قابل قبولی مقابل منتخبی از بهترین بازیکنان اروپا و جهان ارائه داد.

دیدار دو تیم در حضور بیش از ۴۲ هزار تماشاگر در ورزشگاه کازان آرنا برگزار شد. تماشاگران اسپانیا بخش‌هایی از ورزشگاه را به خود اختصاص داده بودند. اکثر تماشاگران حاضر در استادیوم کازان آرنا را اما هواداران تیم ملی ایران تشکیل می‌دادند.

ترکیب ملی فوتبال ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی (میلاد محمدی ۶۹)، سعید عزت‌اللهی، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، امید ابراهیمی، کریم انصاری فرد (علیرضا جهانبخش ۷۵)، وحید امیری (سامان قدوس ۸۶)، رامین رضاییان، مهدی طارمی و سردار آزمون.

و ترکیب تیم ملی اسپانیا: داوید دخئا، دنی کارواخال، جرارد پیکه، سرخیو راموس، جوردی آلبا، سرخیو بوسکتس، ایسکو، آندرس اینیستا (کوکه ۷۱)، لوکاس واسکتس (آسنسیو ۷۹)، داوید سیلوا و دیگو کاستا (رودریگو ۸۸).

تیم ملی اسپانیا با به صدا در آمدن سوت آغاز بازی کوشید که دروازه ایران را مورد حمله قرار دهد.

ملی‌پوشان اسپانیا در نیمه اول چندین بار سعی کردند که خطرآفرین شوند و به موقعیت‌هایی هم دست یافتند، اما انسجام دفاعی تیم ایران که فضا را تنگ کرده بود، سبب شد که اسپانیا راهکار مناسبی برای نفوذ به دروازه ایران نیابد.

به ویژه علیرضا بیرانوند با واکنش‌های فوق‌العاده خود سبب شد که حملات اسپانیایی‌ها بی‌نتیجه بماند. نیمه نخست دیدار ایران و اسپانیا با تساوی بدون گل به پایان رسید.

تیم اسپانیا که در نیمه دوم نیز چهره تهاجمی خود را حفظ کرده بود، در دقیقه ۵۴ به گل دست یافت. اینیستا از وسط زمین پاسی به دیگو کوستا ارسال کرد. کوستا که به محوط جریمه نفوذ کرده بود، سعی کرد توپ را مهار کند. رضائیان کوشید که توپ را دفع کند، اما ضربه او به پای کوتسا اصابت کرد و درون دروازه ایران جای گرفت.

ملی‌پوشان ایران پس از گل اسپانیا از لاک دفاعی بیرون آمدند و دقایقی بعد نیز توانستند، دروازه حریف را باز کنند، اما داور پس از مشاهده تصاویر ویدیویی گل ایران را به خاطر آفساید نپذیرفت و نتیجه همچنان یک بر صفر به نفع اسپانیا باقی ماند. صحنه‌ای از شادی زودهنگام ملی‌پوشان ایران.

تیم ایران در نیمه دوم چند فرصت خوب برای گلزنی داشت، از جمله کریم انصاری فرد (شماره ۱۰) که شوت او با فاصله‌ای کم از کنار دروازه اسپانیا گذشت.

در دقیقه ۸۲ ایران یک فرصت طلایی دیگر داشت، اما این بار نیز ضربه مهدی طارمی با فاصله‌ای کم از روی تیر افقی دروازه اسپانیا گذشت و این حمله‌ی ایران نیز بی‌نتیجه ماند.

ملی‌پوشان اسپانیا در یک ربع پایان بازی نیز چند موقعیت داشتند، اما پیکار دو تیم علیرغم تلاش‌های متعدد با همین نتیجه یک بر صفر به سود اسپانیا خاتمه یافت و شکست ایران در دومین دیدار رقم خورد. ملی‌پوشان ایران در آخرین دیدار خود در پیکاری سرنوشت‌ساز به مصاف پرتغال می‌روند.

کارلوس کی‌روش سرمربی ایران پس از شکست از اسپانیا گفت: «من به بازیکنانم تبریک می‌گویم. این نبردی فوق‌العاده مقابل تیمی بود که می‌تواند قهرمان جهان شود. ما شایسته‌ی نتیجه‌ی بهتری بودیم. ما در این مصاف چیزهای زیادی آموختیم. این اولین شانس ما برای صعود بود، ولی هنوز یک شانس دیگر مقابل پرتغال داریم. ما همچنان زنده‌ایم و رویای صعود را در سر می‌پرورانیم.»

واکنش های پس از بازی
کارلوس کی‌روش:‌ برای مردم ایران ما برنده‌ هستیم
کارلوس کی‌روش، سر مربی تیم ملی فوتبال ایران در گفتگویی پس از بازی چهارشنبه شب میان ایران و اسپانیا که به برد یک بر صفر اسپانیا انجامید، اعلام کرد: «معتقدم شایسته باخت نبودیم و نتیجه یک بر صفر منصفانه نبود.»

سر مربی ایران افزود:‌ «تمام تلاش‌مان را به کار بستیم و فرصت‌های زیادی در نیمه دوم داشتیم. تساوی نتیجه عادلانه‌تری بود و واقعا نمی‌دانم چه بگویم.»

وی درباره گل مردود اعلام شده ایران گفت:‌ «می‌خواهم قبول کنم که گل ایران آفساید بود و دوست ندارم درباره انتخاب داوران از سوی فیفا حرف بیشتری بزنم.»

ر مربی پیشین رئال مادرید اسپانیا درباره بازیکنان ایران نیز گفت‌: «بازیکنان من با روحیه‌ای جنگنده برابر یکی از مدعیان قهرمانی جهان بازی کردند. وی همچنین درباره بازی پیش رو با پرتغال گفت: «حالا در برابر پرتغال یک فینال داریم. باید به رویای خود برسیم و آن صعود به دور بعد است. ما به اینجا نیامده‌ایم که سه بازی کنیم و به خانه برگردیم.»

آقای کی‌روش درباره روحیه تیم پس از بازی اظهار کرد: «زمین را با شکست ترک کردیم اما هیچ کدام از بازیکنان‌مان سرافکنده نبودند و همه باید به نمایشی که داشتند افتخار کنند.»

واکنش بازیکنان قدیمی ایران
علی دائی، اسطوره معاصر فوتبال ایران در واکنش به بازی ایران و اسپانیا در اینستاگرام خود نوشت: «آفرین بچه‌ها،‌ آفرین کی‌روش. عالی بودید. مقابل بهترین تیم جهان سربلند بودید و همه ما عملکرد و غیرت شما را تحسین می‌کنیم.» وی افزود: «یک بازی دیگر پیش رو داریم و تالان هم فوق‌العاده بودید. موفق باشید.»

از سوی دیگر حشمت مهاجرانی، بازیکن و سرمربی پیشین تیم ملی ایران درباره عملکرد کارلوس کیروش در بازی مقابل اسپانیا نوشت : «کی‌روش بهترین آنالیزور دنیاست و با انتخاب بهترین ترکیب ممکن به‌همراه عملکرد فوق‌العاده بازیکنان که برای عزت ایران با جان و دل بازی کردند، شاهد یکی از بهترین بازی‌های تاریخ فوتبال ایران بودیم.»

فیفا: تیم ملی فوتبال ایران بهترین دفاع جام جهانی روسیه را داشته است
بنا به آماری که فیفا منتشر کرده است، تیم ملی فوتبال ایران پس از برگزاری ۲۰ مسابقه، بهترین خط دفاعی را در میان تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی روسیه داشته است.

بر همین مبنا تیم ملی اسپانیا بهترین خط حمله را داشته و بهترین تیم از نظر پاس بوده است.

دو تیم صاحب بهترین خط دفاع و خط حمله رقابت‌ها تا اینجای جام، یعنی ایران و اسپانیا، چهارشنبه شب با یکدیگر بازی کردند که در نهایت اسپانیا با نتیجه یک بر هیچ پیروز شد.

با وجود شکست تیم ملی فوتبال ایران بسیاری از مفسران ورزشی این تیم را تحسین کردند و هواداران آن نیز از بازی مقابل اسپانیا راضی هستند.
ایران در بازی خود روز دوشنبه، ۴ تیر، مقابل پرتغال بازی می‌کند، که کریستیانو رونالدو، مهاجم اصلی آن، با ۴ گل بهترین گلزن رقابت‌ها تا اینجای کار است.

مطابق آمار فیفا ایران توانسته است که در ۱۰۷ مورد با موفقیت توپ را جمع کند، تکل درست بزند و یا جلوی باز شدن دروازه را بگیرد. این تعداد بالاترین در میان تمام تیم‌ها است.
اسپانیا، حریف چهارشنبه شب ایران، ۱۱۸ حمله روی دروازه‌های حریفان داشته و بازیکنان ۱۳۹۵ پاس سالم به یکدیگر داده‌اند. هر دوی این آمار بالاترین در میان تیم‌های حاضر در جام جهانی هستند.
دیه‌گو کاستا، که گل پیروزی اسپانیا را به ایران زد، با سه گل پس از کریستیانو رونالد بیشترین گل را زده است. دنیس چریشف هم سه گل زده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط