11.3 C
Paris
Thursday, April 25, 2024

ناآرامی و خشونت در روز جهانی کارگر پاریس

بنابه گزارش رسانه ها از خبرگزاری فرانسه، پلیس در پاریس تقریبا ۲۰۰ تظاهرکننده نقابدار که در جریان تظاهرات سالانه روز کارگر در روز اول مه شیشه فروشگاه ها را شکسته و اتومبیل ها را آتش زدند دستگیر کرده است.

در این روز گروه های چپ افراطی هرج و مرج طلب موسوم به “بلوک سیاه” موفق شدند تظاهرات آرام علیه اصلاحات دولت امانوئل مکرون در بخش کارهای دولتی را تحت الشعاع قرار دهند.

پلیس گفت که حدود ۱۲۰۰ نقابدار در تظاهرات سالانه اول مه که از طرف اتحادیه های کارگری برپا شده بود شرکت کردند.

پلیس برای متفرق کردن این گروه از گاز اشک آور و آب پاش استفاده کرد. در مجموع چهار نفر از جمله یک افسر پلس جراحات سطحی برداشتند.

تظاهرکنندگان سیاهپوش سعی کردند راهپیمایی را متوقف کنند و بعدا شیشه مغازه ها را شکستند و مک‌دونالدی را در نزدیک ایستگاه آسترلیتز آتش زدند.

چندین وسیله نقلیه و یک نمایشگاه اتومبیل هم به آتش کشیده شد.

در همین رابطه تصویربردار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پاریس که در تظاهرات روز کارگر در این شهر مجروح شده بود، در بیمارستان به کما رفت.

این تصویربردار که وبسایت صدا و سیما نام او را رامین توحیدیان ذکر کرده، روز سه‌شنبه در جریان درگیری‌ها در مرکز پاریس بر اثر اصابت گلوله پلاستیکی پلیس به سرش مجروح شده و به بیمارستان منتقل شده بود.

شهسوار حسینی، خبرنگار صدا و سیما نیز که برای پوشش راهپیمایی روز کارگر پاریس در خیابان‌های مرکزی این شهر حضور داشت به همراه تصویربردار همکارش مجروح شده و هم اکنون در بیمارستان بستری است.

 

بنجامین گریوو سخنگوی دولت از تظاهرکنندگانی که صورتشان را پوشانده بودند انتقاد کرد.

او گفت: “وقتی در اعتقادات خود صداقت دارید، بدون نقاب ظاهر می شوید. کسانی که صورتشان را پوشانده بودند دشمنان دمکراسی هستند.”

میزان نارضایتی اتحادیه های کارگری از اصلاحات آقای مکرون بالاست. از جمله خدمه راه آهن، اعتصاب های سراسری سه ماهه ای را در واکنش به ترمیم شرکت دولتی “اس ان سی اف” شروع کرده اند.

در ماه مارس ده ها هزار نفر از آموزگاران، پرستاران و سایر کارمندان بخش های خدمات به اعتصابات راه آهن پیوستند. رئیس جمهور فرانسه گفته است از طرح خود عقب نشینی نمی کند.

اتحادیه های کارگری گفتند شمار کسانی که در آرامش اعتراض کردند حدود ۵۵ هزار نفر بود. پلیس شمار آنها را حدود ۲۰ هزار نفر تخمین زد.

این تظاهرات در مقایسه با تجمع ۲۲۳ هزار نفری که در ماه سپتامبر در پاریس انجام شد کوچک بود.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط