15.6 C
Paris
Friday, March 29, 2024

موسسان مسجد مختلط برلین تهدید به مرگ شدند

بنابه گزارش رسانه ها از خبرگزاری آلمان، در نخستین روزهای پس از گشایش نخستین مسجد مختلط جهان در شهر برلین، “سیران آتش” و “ارکان کاراکایون” دو تن از موسسان ترک تبار آن از سوی مسلمانان افراطی تهدید به مرگ شدند.

«سیران آتش» مدافع حقوق زنان و «ارکان کاراکایون» رئیس بنیاد دیالوگ و آموزش ترکیه است که از سوی فتح الله گولن واعظ ترک ساکن آمریکا تامین مالی می شود. دولت ترکیه گولن را به پشتیبانی از کودتای ژوئیه سال گذشته متهم کرده و خواستار تسلیم او از سوی آمریکا شده است.

«ارکان کاراکایون» ضمن تایید تهدیدها گفته است که او از سوی تلویزیون‌ها به غلط موسس مسجد معرفی شده در حالیکه او دارای چنین نقشی نیست.

نخستین مسجد مختلط و لیبرال جهان “مسجد ابن رشد گوته” نام دارد. مراسم گشایش این مسجد با حضور زنان بی حجاب در کنار مردان روز جمعه ١٦ ژوئن برگزار و از شبکه‌های تلویزیونی متعدد پخش شد.

فیلم این مراسم را تا بعد از ظهر روز دوشنبه این هفته بیش از یک میلیون و ٦٠٠ هزار نفر فقط در تلویزیون عربی زبان دویچه وله دیدند و هزاران نفر به آن واکنش منفی نشان دادند.

در مسجد ابن رشد گوته که با صرف میلیون‌ها یورو هزینه ساخته شده است، زنان و مردان در کنار یکدیگر می نشینند و عبادت می کنند، زنان مجبور به استفاده از روسری نیستند و هنگام برگزاری نماز جماعت دوشادوش مردان می ایستند.

برگزاری نماز جماعت مختلط بخشی از مراسم گشایش مسجد بود. این نماز دو پیشنماز زن و مرد داشت که همزمان آن را اقامه کردند و پیشنماز زن نیز روسری به سر نداشت. سیران آتش، مدافع حقوق زنان نیز در این مراسم بدون حجاب سخنرانی کرد.

در مسجد مختلط ضمنا میان وابستگان به مذاهب و فرقه‌های اسلامی نیز تفاوتی وجود ندارد و سنی‌ها، شیعیان و علوی‌ها فارغ از ملیّت خود می توانند از آن برای انجام مراسم مذهبی خود استفاده کنند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط