13.4 C
Paris
Friday, March 29, 2024

ملاقات وزیر خارجه بریتانیا با خانواده نازنین زاغری در تهران

وزیر خارجه بریتانیا که برای یک سفر رسمی به ایران سفر کرده بود روز سه‌شنبه اعلام کرد با خانواده نازنین زاغری رتکلیف، شهروند ایرانی-بریتانیایی که از دو سال پیش در تهران زندانی است، ملاقات کرد.

این ملاقات پس از دیدار وزیر خارجه بریتانیا با محمد جواد ظریف و علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران صورت گرفته است.

آقای هانت که پیشتر در جریان ملاقات با همتای ایرانی خود بر آزاد شدن «آدم‌های بی گناه دو تابعیتی» تاکید کرده بود پس از دیدار با خانواده نازنین زاغری با انتشار عکسی از خود و گابریلا، دختر چهار ساله این شهروند دربند دوتابعیتی در توییتی نوشت: «هیچ کودکی نباید چنین مدتی را بدون حضور مادر سر کند.»

جرمی هانت همچنین در جریان این ملاقات با مادر و برادر نازنین زاغری به صورت مختصر دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه بریتانیا دوشنبه شب با انتشار یک پیام توییتری ضمن تاکید بر این نکته که «افراد بی گناه» نباید به عنوان ابزاری در دیپلماسی مورد بهره برداری قرار گیرند، تصریح کرد: «کلیه افراد دو تابعیتی که به ناحق زندانی شده اند بایست آزاد شوند.»

نازنین زاغری روز پانزدهم فرودین‌ماه سال ۹۵ هنگام خروج از ایران، از سوی اطلاعات سپاه پاسداران در فرودگاه امام خمینی بازداشت شد. همکاری‌ با رسانه‌های بیگانه و تلاش برای «براندازی نرم» نظام در میان اتهامات وی بوده است. وی سپس به پنج سال زندان محکوم شد.

وزیر خارجه بریتانیا روز دوشنبه پس از سفری کوتاه به عربستان وارد تهران شد تا با مقامات ایرانی در خصوص موضوعات مختلف از جمله توافقنامه هسته‌ای ایران و راه‌های حفظ آن و نیز مناقشه یمن گفتگو کند.

آقای هانت نخستین وزیر خارجه یک کشور غربی است که پس از خروج آمریکا از برجام به ایران سفر می‌کند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط