11 C
Paris
Tuesday, April 23, 2024

مظنون حملات تروریستی بارسلون کشته شد

چهار روز پس از حمله مرگبار تروریستی در بارسلون اسپانیا که ده‌ها کشته و زخمی به جای گذاشت، پلیس منطقه کاتالونیای اسپانیا روز دوشنبه گزارش‌ها در مورد کشته شدن مظنون اصلی این حمله را تأیید کرد.

رسانه‌های اسپانیایی اعلام کردند شخصی که در منطقه‌ای در نزدیکی بارسلون کشته شد، یونس ابویعقوب مظنون اصلی در حمله بارسلون است.
پلیس اسپانیا همچنین اعلام کرد به مدارکی دست یافته که نشان می‌دهد یونس ابویعقوب به طور یقین راننده خودرویی بوده که پنجشنبه گذشته با زیر گرفتن عابران در بلوار لاس رامبلای بارسلون ۱۳ نفر را کشته و ۱۲۰ نفر را مجروح کرده بود. شمار کشته بعدتر به ۱۵ تن افزایش یافت.

به گزارش رسانه‌ها از آنجا که در جریان تعقیب به نظر می‌رسید این فرد کمربندی انتحاری به تن دارد، پلیس پس از متوقف کردن او به ضرب گلوله، برای نزدیک شدن به جسد او از روبات‌های ویژه خنثی کردن بمب استفاده کرد.
آسوشیتدپرس به نقل از یک پلیس اسپانیا نوشت که یونس ابویعقوب هنگام هدف قرار گرفتن، فریاد الله اکبر سر داده است.

حدود هشت ساعت پس از حمله بارسلون نیز، حمله مشابهی در شهر ساحلی کامبریلس رخ داد که یک کشته بر جای گذاشت. پلیس پنج مهاجم را که برخی از آنها جلیقه انفجاری قلابی بر تن داشتند به ضرب گلوله کشت. گروه داعش مسئولیت این حملات را به‌عهده گرفته است.

روز یکشنبه ۲۹ مرداد رئیس پلیس کاتالونیا اعلام کرده بود که از ۱۲ مظنون حملات هفته پیش، فقط یک نفر متواری است.
پیشتر بعضی گزارش‌ها حاکی از خروج فرد مظنون مورد تعقیب از اسپانیا و فرار به فرانسه منتشر شده بود که به همین دلیل پلیس اسپانیا عملیات جستجو برای یافتن مظنون اصلی را به کل اروپا گسترش داده بود.

دوشنبه شب آسوشیتدپرس به نقل از جوزف لوئیز پراترو رئیس پلیس کاتولونیا نوشت که با کشته شدن یونس ابویعقوب تمامی ۱۲ مظنون عضو هسته ترور در بارسلون شناسایی، هشت تن از آنان کشته و چهار نفر زنده دستگیر شده‌اند.

یونس ابویعقوب مراکشی‌تبار بود و در اسپانیا اقامت دائم داشت.

در این میان دوشنبه شب در بارسلون اعلام شد که پیشنماز یک مسجد که مظنون به دست داشتن در حملات تروریستی روز پنجشنبه بود، یکی از دو نفری بوده است که در جریان انفجار یک محل مسکونی در اَلکانار کشته شده بود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط