8.5 C
Paris
Saturday, April 20, 2024

مسدود کردن حساب های وابسته به حکومت ایران در گوگل، فیسبوک و توئیتر

بنابه گزارش رسانه ها، شرکت گوگل، صاحب یوتیوب، اعلام کرده حساب‌هایی را بسته که از جانب حکومت ایران، مطالب نادرست در اینترنت منتشر می‌کردند. روز گذشته فیس‌بوک و توییتر هم در بیانیه‌ای نکته‌ای شبیه به این را بیان کرده بودند.

گوگل اعلام کرده که کانال‌های ایران دست کم از ژانویه ۲۰۱۷ (یک سال و نیم پیش) مشغول انتشار شایعات بودند.

رویترز گزارش کرده که یک شرکت امنیت وب به نام “فایر آی” به گوگل در شناسایی این کانال‌ها کمک کرده است.

کنت واکر، معاون گوگل، در بیانیه‌ای گفته که بعضی از این حساب‌های کاربری بدون آنکه ماهیت خود را مشخص کنند به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مربوط بوده‌اند.

در ماه نوامبر (آبان ماه) در آمریکا انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره برگزار می‌شود و توییتر، فیس‌بوک و گوگل از حالا می‌خواهند جلوی اطلاعات غلطی را بگیرند که گفته می‌شود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ موجب اختشاش شده بود.

گوگل، بیلانی هم از گیر و بندهای روز پنجشنبه خود اعلام کرده است: ۳۹ کانال یوتیوب را بسته‌اند که در آمریکا بیش از سیزده هزار بیننده داشت. شش وبلاگ را در وبسایت بلاگر مسدود کرده و جلوی کار صاحبان سیزده حساب در شبکه اجتماعی گوگل را گرفته است.

شرکت گوگل در بیانیه خود این را هم گفته که اطلاعات مربوط به این حساب‌ها را به قانون‌گذاران آمریکایی و مقام‌های امنیتی این کشور ارائه کرده است.

خدمات ایمیل گوگل رایگان است و این طور که این شرکت می‌گوید دستگاه‌های وابسته به حکومت ایران سعی در هک کردن ایمیل‌های گوگل افراد مختلف را داشتند: از روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی گرفته تا دانشگاهیان در سراسر جهان.

همین ماجرا برای حساب‌هایی که به روسیه نزدیک بودند هم تکرار شده است. از بستن کانال‌های یوتیوب گرفته تا مسدود کردن وبلاگ‌ها و غیره.

دستگاه‌های امنیتی آمریکا می‌گویند که روسیه با حساب‌های جعلی در فیس‌بوک و توییتر در انتخابات گذشته اخبار نادرست پخش می‌کرده و سعی در تاثیرگذاری بر انتخابات داشته است.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط