11.4 C
Paris
Sunday, April 28, 2024

مردم کدام کشورهای اروپایی رضایت بیشتری از زندگی دارند؟

متوسط نرخ رضایت از زندگی در میان شهروندان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به امتیاز ۷.۱ رسید.

اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) با انتشار گزارش ارزیابی سطح رضایت از زندگی مردمِ کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که با ۰.۱ واحد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی به امتیاز ۷.۱ رسید.

شاخص رضایت از زندگی در بازه صفر تا ۱۰ اندازه‌گیری می‌شود که صفر نشان دهنده بالاترین میزان نارضایتی از زندگی و ۱۰ نشانگر بالاترین سطح رضایت از زندگی است.

در میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، سطح رضایت از زندگی شهروندان ۱۸ کشور بالاترین از میانگین اتحادیه اروپا است.

بالاترین نرخ رضایت از زندگی در اتریش (۷.۹ امتیاز)، فنلاند، لهستان و رومانی (هر کدام با ۷.۷ امتیاز)، بلژیک و هلند (هر دو با ۷.۶ امتیاز) و کمترین آن در بلغارستان (۵.۶ امتیاز)، آلمان (۶.۵ امتیاز) و یونان (۶.۷ امتیاز) بود.

بر پایه این گزارش، در همه کشورها به جز بلغارستان، میانگین رتبه‌بندی رضایت از زندگی بالای ۶ امتیاز بود که به این معناست که اکثر مردم اتحادیه اروپا از زندگی خود رضایت نسبی دارند.

امتیاز کسب شده توسط سایر کشورها نیز بدین شرح است: دانمارک و اسلوونی ( هر دو با ۷.۵ امتیاز)، سوئد، جمهوری چک، مالت و ایرلند (هر چهار کشور ۷.۴ امتیاز)، قبرس، لوکزامبورگ، استونی و ایتالیا (هر چهار کشور ۷.۲ امتیاز)، اسپانیا و لیتوانی (هر دو ۷.۱ امتیاز)، فرانسه، پرتغال و اسلواکی (هر سه ۷ امتیاز)، مجارستان (۶.۹ امتیاز) و کرواسی و لتونی (هر دو ۶.۸ امتیاز).

میانگین میزان رضایت از زندگی در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ و پیش از بروز تبعات همه‌گیری ویروس کرونا و تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین، ۷.۳ بود ولی سپس سیر نزولی به خود گرفته است ولی همچنان از بالاتر از میانگین سال ۲۰۱۳ و امتیاز ۷ قرار دارد.

رضایت از زندگی ممکن است تحت تاثیر عوامل زیادی مانند سن، سطح تحصیلات، وضعیت خانوادگی و مالی و همچنین نوع تجارب، انتخاب‌ها، اولویت‌ها و ارزش‌های یک فرد باشد.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط