7.2 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

ماکرون: قطع گفتگوها با ایران خطر جنگ را افزایش می دهد

بنابه گزارش خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه، بر اهمیت و ضرورت حفظ کانال گفت ‌وگوهای دیپلماتیک فرانسه با ایران تاکید کرد. او گفت قطع گفتگوها با ایران در حالی که خواست از بین بردن توافق هسته ای با ایران از سوی برخی کشورها مطرح است، می تواند ما را به سوی جنگ سوق دهد.

رییس جمهوری فرانسه، روز چهارشنبه ۳ ژانویه در حاشیه دیدار و تبریک سال نو با مطبوعات و رسانه های این کشور گفت: لحن رسمی اظهاراتی که از سوی آمریکا، اسرائیل و عربستان – که متحدان ما هستند، علیه ایران بیان می‌شود، می‌تواند به جنگ با ایران منجر شود.

امانوئل ماکرون گفت: اگر ما گفتگوهای خود با ایران را قطع کنیم، مخاطره ایجاد یک درگیری شدید با ایران افزایش خواهد یافت.

امانوئل ماکرون تاکید کرد در حالی که برخی چنین رویکردی در باره ایران را براساس راهبردی عمدی و با آگاهی در پیش گرفته‌اند، فرانسه خواهان برقراری نوعی تعادل در ارتباط با ایران است.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین گفت که باید از توافق اتمی و برجام دفاع کرد و در همان حال برنامه موشکی ایران که صرفاً یک برنامه دفاعی محسوب نمی شود را باید تحت نظم و کنترل درآورد. او همچنین گفت که فرانسه خواهان آغاز گفتگو ها با ایران در باره نقش استراتژیک این کشور در منطقه است.

امانوئل ماکرون در پاسخ به پرسشی در باره زمان سفر احتمالی وی به ایران گفت: بازگشت آرامش به این کشور و احترام به حقوق و آزادی های شهروندان در حال حاضر اولویت دارد. او گفت تا مادامیکه این شرایط احراز نگردیده است، در نظر ندارد سفری به ایران کند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط