8.4 C
Paris
Friday, April 19, 2024

ماکرون در دیدار با عباس: آمریکا در حاشیه قرار گرفت

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه ۲۲ دسامبر ۲۰۱۷، در کنفرانس خبری مشترک با محمود عباس گفته است؛ تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت فلسطین غلط بود. او در دیدار با محمود عباس، خواهان برقراری فرایندی سیاسی با هدف دسترسی به صلحی پایدار، جامع و عادلانه شد که زمینه ایجاد ثبات در منطقه را فراهم کند.

ماکرون در ادامه، تصمیم جنجالی آمریکا در باره بیت المقدس را سبب به حاشیه رانده شدن واشنگتن توصیف و اعلام کرد کشورش چنین کاری انجام نخواهد داد اما در عین حال به طور یکجانبه نیز فلسطین را به رسمیت نخواهد شناخت زیرا در این صورت واکنشی خواهد بود به تصمیم مخرب آمریکا که منطقه را به آشوب کشیده است.

آقای ماکرون با تاکید بر اینکه به رسمیت شناختن فلسطین به طور یکجانبه اقدامی موثر و کارآمد نخواهد بود، تصریح کرد کشورش قرار نیست اشتباهی از نوع تصمیم آمریکا را تکرار کند و در واکنش به سیاست های واشنگتن نسبت به مسائل سیاسی موضع بگیرد.

تصمیم اخیر واشنگتن در خصوص بیت المقدس با موجی از واکنش های منفی بین المللی روبرو شد و مجمع عمومی سازمان ملل متحد را بر آن داشت تا با قطعنامه ای به صورت قاطعانه آن‌را محکوم کند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطینی نیز در همین کنفرانس خبری گفته است که دیگر به آمریکایی‌ها اعتماد نخواهد کرد. او در کنار ماکرون تاکید نموده است؛ آمریکا دیگر میانجی قابل اعتمادی نیست!

رئیس جمهوری فرانسه که قرار است سال ۲۰۱۸ به منطقه خاورمیانه سفر کند با تکرار موضع کشورش در رد تصمیم واشنگتن یادآور شد: «جایگزینی برای شناسایی دو کشور و راه حلی بدون توافق میان دو طرف در خصوص بیت المقدس وجود ندارد.»

امانوئل ماکرون با تاکید بر لزوم از سرگیری گفتگوها میان طرف های فلسطینی و اسرائیلی گفت که در مذاکرات اخیر با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ضمن تاکید بر توقف شهرک سازی خواسته است برای آغاز گفتگوها از خود شهامت نشان دهد و به پیشرفت یک چشم انداز سیاسی معتبر جهت رسیدن به یک راه حل عادلانه و متوازن که حمایت اروپا را به همره خواهد داشت، پایبند باشد.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط