8.3 C
Paris
Thursday, May 9, 2024

ماکرون: اگر به خاطرایران منطقه را بی‌ثبات کنیم، به بروز جنبش‌های جدید تروریستی کمک کرده ایم

بنابه گزارش خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در یک گفتگوی اختصاصی با نشریه “ژورنال دو دیمانش” که روز یکشنبه ۶ مه/۱۶ اردیبشهت منتشر شد، دیدگاه ها و نگرانی های خود را باره سیاست خارجی و پرونده های مهم در این حوزه، از جمله توافق اتمی با ایران، روابط با دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین و پیچیدگی های پرونده سوریه تشریح کرد. امانوئل ماکرون در این گفتگو به آغاز شمارش معکوس تصمیم گیری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در باره برجام اشاره کرد و هشدار داد: اگر به بهانه ایران، منطقه را بی ثبات کنیم، زمینه های بروز جنبش های جدید تروریستی را ایجاد می کنیم که از درگیری میان سنی و شیعه تغذیه کرده و منطقه را به آشوب خواهد کشید.

رئیس جمهوری فرانسه عمق اندیشه خود در این باره را چنین تبیین کرده است: در صورتی که فاقد راهبردی باشیم که با گفتگو تدوین شده و شکل گرفته شده باشد، رویکرد ما می تواند منجر به تعمیق بنیاد گرایی افکار عمومی مسلمانان شود. این در حالی است که اکنون زمینه های لازم برای آنکه قدرت های بزرگ سنی و شیعه منطقه در مبارزه علیه تروریسم مشارکت کنند، فراهم شده است.

“ژورنال دو دیمانش” می نویسد یکی از مقام های فرانسوی که پرونده مربوط به ایران را تعقیب می کند، می گوید: اگر ایران مورد حمله نظامی قرار بگیرد، مردم کشورهای عربی به حمایت از ایران بر می خیزند.

امانوئل ماکرون می گوید هنگامی که با دونالد ترامپ گفتگو می کند با این پیش فرض صحبت می کند که کاملاً آگاه است که سیاست خارجی دولت ترامپ همیشه باید در خدمت اهداف سیاست داخلی او باشد. سیاستی که همراه با منشور ضد ایرانی است.

در باره توافق اتمی با ایران که دونالد ترامپ احتمالاً خروج آمریکا از آن را در کمتر از یک هفته اعلام خواهد کرد، امانوئل ماکرون می گوید: در گفتگو با ترامپ، تلاش کرده است تا منطق پرونده هایی که در ارتباط با پرونده ایران هستند، خصوصاً سوریه را به او یادآوری کند.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط