11.5 C
Paris
Wednesday, May 8, 2024

ماجرای کشاورز فرانسوی که بیش از ۲۵۰ پناهجو را از ایتالیا وارد فرانسه کرد

یک کشاورز زیتون کار فرانسوی که در چند سال گذشته به عبور غیرقانونی بیش از ۲۵۰ پناهجو از ایتالیا به فرانسه کمک کرده بود، در دادگاهی در فرانسه به ۴ ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

او که سدریک هروو نام دارد متولد سال ۱۹۷۹ از شهر نیس می باشد. تلاش های هروو در رسانه های فرانسوی به عنوان “خط آهن زیرزمینی فرانسوی” توصیف شده است.

او از سال ۲۰۱۵ میلادی بطور منظم از روستایش که در مرز فرانسه و ایتالیا قرار دارد، به ورود غیر قانونی پناهجویان به خاک فرانسه کمک کرده و چندین بار نیز به همین دلیل بازداشت شده است.

سدریک هروو در سال ۲۰۱۶، در حالیکه ۸ پناهجو را در خودرو ون خود جا داده بود و قصد عبور دادن آنان از مرز به فرانسه را داشته دستگیر و زندانی می شود. اما دادگاه نیس اقدامات او را بشردوستانه توصیف کرده و او را آزاد نمود.

در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۶، او که ۵۰ پناهجوی عمدتا اریتره ای و سودانی را در واگن قطاری مخفی کرده بود، در یک بازرسی در ایستگاه قطار با ۳ تن از همکارانش دستگیر می شوند. اما همه آن پناهجویان از دست پلیس گریخته و خود را به شهرهای فرانسه می رسانند.

او و همکارانش به زندان منتقل شده و در دادگاهی به ۸ ماه حبس تعلیقی محکوم می گردد. او سپس آزاد شده و با برادرش به فعالیت های خود به نفع پناهجویان ادامه می دهد.

سدریک هروو و برادرش در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۱۷، به همراه یک فعال دیگر، زمانی که قصد عبور دادن ۳ مهاجر از ایتالیا به فرانسه را داشتند دستگیر و روانه زندان می شوند. آنها در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ مجددا آزاد می شوند.

در ۱۰ فوریه ۲۰۱۷، یک دادگاه دادگاه در نیس، سدریک هرروو را برای کمک به ورود غیرقانونی پناهجویان وبه ۳۰۰۰ یورو جریمه محکوم کرد.

اقدامات سدریک هروو در حمایت از پناهجویان، مردم فرانسه را به او علاقه مند نموده و از او یک چهره حقوق بشری ساخت. طوریکه اکنون صدها تن از مردم آن ناحیه و هزاران فرانسوی از اقدامات او علنا پشتیبانی می کنند و در مقابل دادگاه های فرانسه از او حمایت می نمایند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط