2.1 C
Paris
Tuesday, April 23, 2024

قهرمانی ایران در مسابقات جهانی وزنه برداری معلولین مکزیک

فدراسیون وزنه برداری جانبازان و معلولین ایران اعلام کرد یک روز قبل از پایان مسابقات جهانی در مکزیک، قهرمانی ایران قطعی شده است.

ایران که نماینده‌ای در مسابقات زنان ندارد، با کسب ۳ نشان طلا، ۴ نقره و یک برنز توسط مردان وزنه‌ بردار، به عنوان قهرمانی دست یافت.

در مجموع رقابت‌های مردان و زنان چین با مجموع ۱۱ مدال طلا، نقره و برنز به عنوان نخست رسید.

برای ایران، قویترین مرد معلول جهان با کسب نشان طلا، بار دیگر از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد.

سیامند رحمان در دسته ۱۰۷+کیلوگرم به مصاف حریفان رفت. او در حرکت اول وزنه ۲۶۵ کیلوگرمی را انتخاب کرد و به راحتی به ثبت رساند.

سیامند در حرکت دوم وزنه ۲۷۵ کیلوگرمی را نیز مهار کرد و درحرکت سوم با مهار وزنه ۲۸۵ کیلوگرمی به نشان طلا و عنوان قهرمانی دست یافت.

منصور پورمیرزایی دیگر نماینده ایران نیز با وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی نایب قهرمان شد. نماینده اردن با رکورد ۲۳۵ کیلوگرم سوم شد.

اختلاف رکوردها حاکی از برتری کامل سیامند رحمان است. این وزنه بردار اهل اشنویه، رکوردهای جهانی و پارالمپیک را هم در اختیار دارد. او در پارالمپیک ریو حدنصاب ۳۰۵ کیلوگرمی را به ثبت رساند.

سیامند رحمان در پارالمپیک لندن و مسابقات جهانی امارات هم سابقه قهرمانی دارد.

در خرین روز مسابقات جهانی مکزیک، صمد عباسی در دسته ۶۵ کیلوگرم به مصاف حریفان خواهد رفت. ایران با ۱۴ نماینده عازم مکزیک شده است.

مانی دهباشی در روز سوم مسابقات و در دسته ۴۹ کیلوگرم، در نخستین حضور جهانی‌اش به عنوان پنجم دست یافت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم رقابت داخلی نفسگیری بین دو نماینده ایران بر پا شد و در نهایت، سرنوشت نشان طلا و نقره با اختلاف یک کیلوگرم رقم خورد.

در این وزن اولین نشان طلای کاروان ایران به نام نادر مرادی به ثبت رسید. او با ثبت ۲۰۹ کیلوگرم به عنوان قهرمانی دست یافت. روح‌الله رسمتی با ۲۰۸ کیلو نایب قهرمان شد.

مجید فرزین و علی حسینی در دسته ۸۰ کیلوگرم رقابت کردند. فرزین که دو طلای پارالمپیک دارد، توانست در حرکت اول وزنه ۲۲۷ کیلوگرمی را با موفقیت ثبت کند و به قهرمانی برسد.

در همین وزن علی حسینی کاپیتان تیم ملی ایران و قهرمان پارالمپیک پکن با ۲۰۰ کیلوگرم در رده ششم ایستاد.

سید حامد صلحی پور، نماینده ایران در دسته ۸۸ کیلوگرم بود که با هشت وزنه بردار دیگر به رقابت پرداخت. او با ۲۱۰ کیلوگرم عنوان نایب قهرمانی جهان را نصیب خود کرد.

یوسف یوسفی در ۵۹ کیلوگرم به عنوان سوم دست یافت. در همین وزن امیر جعفری با حدنصابی بهتر به مدال نقره رسید.

علی صادق‌زاده اولین نماینده ایران در مسابقات جهانی بود که در دسته ۱۰۷ کیلوگرم گروه ب به روی تخته رفت و از دستیابی به مدال باز ماند. سامان رضی نیز در ۹۷ کیلوگرم در رده چهارم قرار گرفت.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط