10.4 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

فیلم کامل برنامه بدون تعارف با روح الله زم

روز جمعه ۲۰ تیرماه ۱۳۹۹ برابر با ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۰، فیلمی از مصاحبه با روح الله زم در برنامه بدون تعارف تلویزیون ایران پخش شد.
مشخص نیست که این برنامه پس از تایید حکم اعدام برای روح‌الله زم در دادگاه است یا خیر!

در این فیلم، مجری برنامه بدون تعارف می‌گوید برای اینکه گفتگوی بدون تعارف داشته باشیم، خواستیم این گفتگو در خارج از فضای زندان انجام شود. و سپس در آخر فیلم از اطلاعات سپاه به خاطر ضبط فیلم تشکر می‌کند.

روح‌الله زم در جواب سئوال درباره تاثیرگذاری آمدنیوز در اغتشاشات سال ۱۳۹۶ گفت شما می‌گویید اغتشاشات، ما می‌گوییم اعتراضات. زم تاکید کرد که تا اواسط سال ۱۳۹۷ دنبال این فکر بوده که شاید نظامی بهتر از این روی کار بیاید.

روح الله زم در بخشی از همین فیلم، اتهام مجری درباره خیانت به مردم ایران را رد کرد و گفت اشتباه رسانه‌ای کرده است. او قبول نکرد که مردم را به خطر انداخته و گفت مردم خودشان برای اعتراض در کف خیابان بودند. اما در ادامه ویدئو، از کسانی که در اعتراضات زیان دیدند حلالیت طلبید.

مجری تلویزیون نام افرادی را که در دستگاه‌های دولتی به او اطلاعات می‌داده‌اند می پرسد. اما روح‌الله زم می‌گوید صلاح نیست از کسی اسم ببرد چون ممکن است بعضی اسامی بزرگ به میان بیاید و شکایت‌های تازه مطرح شود.

روح الله زم در این فیلم گفته همه همکارانش در خارج از ایران بوده‌اند؛ اما در پاسخ به سوال مجری درباره بازداشت منابع و افراد مرتبط با او در ایران می پرسد که زم پاسخ می دهد سه یا چهار نفر بازداشت شده‌اند.

سپاه پاسداران ۲۲ مهر ۱۳۹۸ خبر بازداشت او را منتشر نموده و انتقالش به ایران را اعلام کرد.

روح‌الله زم، فرزند محمدعلی زم، روحانی شناخته شده ایرانی و رئیس پیشین حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است.

او پس از حوادث انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ برای مدتی بازداشت شد و سپس ایران را ترک کرد و ابتدا به مالزی و از آنجا به عنوان پناهنده به فرانسه رفت.او مقیم کشور فرانسه بود.

روح‌الله زم در آخرین جلسه دادگاه که در تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۳۹۹-۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ به ریاست ابوالقاسم صلواتی تشکیل شده بود، به جرم افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شده و حکم او هم تأیید شده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط