10.2 C
Paris
Friday, March 29, 2024

فعالیت حزب‌الله و انجمن‌های وابسته به آن در آلمان ممنوع شد

هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان از هواداران و نیروهای وابسته به حزب‌الله لبنان در آلمان درخواست کرده تا به فعالیت‌های خود در این کشور خاتمه دهند. فعالیت چهار انجمن وابسته به حزب‌الله نیز در آلمان ممنوع شده است.

در نخستین ساعات بامدادی روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت (۳۰ آوریل) پلیس آلمان در چند ایالت این کشور علیه انجمن‌های وابسته به حزب‌الله و پیروان این گروه به طور همزمان وارد عمل شد. ساختمان مساجد و مراکز تجمع نیروهای وابسته به حزب‌الله مورد تفتیش قرار گرفته است.

وزارت کشور آلمان خبر ممنوع شدن فعالیت همه نیروهای وابسته به حزب‌الله در این کشور را با انتشار یک پست توییتری اعلام کرده است. فعالیت چهار انجمن وابسته به حزب‌الله در آلمان نیز ممنوع شده است.

از آنجا که حزب‌الله رسما دفتری در آلمان ندارد، ممنوعیت تعیین شده برای فعالیت این چهار انجمن و همچنین منع فعالیت پیروان حزب‌الله در آلمان به معنای ممنوعیت کامل حزب‌الله در این کشور تلقی می‌شود.

پیروان حزب‌الله و انجمن‌های نزدیک به آن متهم شده‌اند که از خشونت علیه اسرائیل جانبداری کرده و موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند.

اشتیو آلتر، سخنگوی وزارت کشور آلمان نیز با انتشار یک پست توییتری اعلام کرده که این اقدام آلمان از آن حکایت دارد که دولت حتی در شرایط بحرانی نیز قادر به پیشبرد وظایف خود است.

تفتیش مساجد و مراکز وابسته به حزب‌الله
بر اساس ارزیابی مسئولان امنیتی آلمان، شمار نیروهای وابسته به حزب‌الله در آلمان در حدود ۱۰۵۰ نفر برآورد می‌شود. گفته می‌شود که این افراد در انجمن‌ها و مساجد با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو می‌کنند. از این رو، دفاتر چهار انجمن وابسته به حزب‌الله در شهرهای برلین، دورتموند، برمن و مونستر به طور همزمان توسط پلیس و نیروهای امنیتی مورد تفتیش قرار گرفته است.

گفته می‌شود که اقدامات پلیس آلمان در شرایط کنونی نمی‌تواند با برگزاری تظاهرات ضد اسرائیلی “روز قدس” بی‌ارتباط باشد.

دولت آلمان در اواخر ماه سپتامبر سال گذشته میلادی رویکرد خود را نسبت به نیروهای وابسته به حزب‌الله در این کشور تشدید کرد و با صدور مجوزی دادستانی آلمان را موظف به تعقیب و پیگرد فعالان حزب‌الله در این کشور نمود.

باید یادآور شد که فعالیت‌های چهار انجمن یاد شده مدت‌ها تحت نظارت سازمان اطلاعات آلمان قرار داشته است.

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۳ شاخه نظامی حزب‌الله را رسما یک سازمان تروریستی اعلام کرده بود. آمریکا و اسرائیل مدت‌هاست که از آلمان درخواست کرده‌اند تا فعالیت‌نیروهای حزب‌الله را در کشور خود ممنوع کند. اسرائیل بارها حزب‌الله را متهم به انجام حملاتی علیه کشور خود کرده است.


منبع، دویچه وله

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط