13.4 C
Paris
Friday, March 29, 2024

فروش سامانه‌ ضد موشک تاد آمریکایی و اس ۴۰۰ روسی به عربستان

روز جمعه ۱۴ مهرماه ، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا فروش سامانه‌های پیشرفته ضد موشکی تاد به عربستان سعودی به ارزش ۱۵ میلیارد دلار را تایید کرده است.

بنابه به گزارش خبرگزاری رویترز، با تایید وزارت خارجه آمریکا اکنون راه برای عربستان جهت خرید ۴۴ پرتاپ کننده سامانه «تاد» به همراه ۳۶۰ موشک باز می شود.

آژانس همکاری های دفاع امنیتی وابسته به پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرده است: فروش این سامانه ضدموشک بالیستیک در راستای منافع ملی آمریکا و سیاست خارجی آن است و همچنین از امنیت عربستان و حوزه خلیج فارس در برابر تهدیدهای منطقه‌ای از جمله ایران حمایت می کند.

سامانه دفاع موشکی تاد (THAAD) از سامانه‌های موشکی ارتش آمریکا است که برای هدف قرار دادن موشک‌های بالیستیک با برد کوتاه و متوسط استفاده می‌شود.

به گزارش رویترز، آمریکا و عربستان از منتقدان اقدامات «ستیزه جویانه» ایران در منطقه خاورمیانه هستند.

پیشتر وزیر خارجه اسرائیل گفته بود، آزمایش های موشکی ایران «نشانگر سودای ایران برای تبدیل شدن به قدرتی جهانی برای تهدید کشورهای خاورمیانه و دیگر دولت‌های دموکراتیک جهان» است.

برنامه موشکی ایران از جمله مواردی است که آمریکا با استناد به آن ایران را متهم به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه می‌کند.

به گفته مقام های ایران، زرادخانه موشک های بالیستیک این کشور در منطقه خاورمیانه بی رقیب است، ولی این برنامه موشکی جنبه دفاعی و بازدارندگی دارد.

در همین حال برخی از گزارش ها حاکی است که در جریان سفر چهاره روزه پادشاه عربستان به مسکو، پیش نویس توافقنامه ای بین دو کشور در مورد فروش سیستم ضد هوایی «اس ۴۰۰» و موشک ضد تانک «کومت» از سوی روسیه به عربستان سعودی امضا شده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط