10.6 C
Paris
Friday, April 19, 2024

فرزانه شرفبافی نخستین زن مدیر عامل ایران‌ایر

بنابه گزارش خبرگزاری های ایران، فرزانه شرفبافی، عضو کنونی هیئت مدیره هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به سمت مدیرعاملی ایران‌ایر انتخاب شد. مراسم تودیع مدیر پیشین و معارفه اولین مدیرعامل زن این شرکت به زودی برگزار خواهد شد.
فرهاد پرورش، مدیرعامل هواپیمایی ملی ایران هما به‌عنوان نماینده جدید ایران در سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری ایکائو منصوب شد. به گزارش رسانه‌های کشور اعتبارنامه پرورش به امضای محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران رسید.
پس از رسانه‌ای شدن این خبر در اوایل ماه اردیبهشت سال جاری درباره جانشینی فرهاد پرورش گمانه‌زنی‌های زیادی مطرح شده بود.
خبرگزاری “بازار” دراین باره روز یکشنبه (۱۸ تیر/۹ ژوئیه) گزارش داد: «تمام گمانه زنی‌های چند ماه اخیر در حالی بود که گفته می‌شد تغییر مدیرعامل ایران‌ایر قطعی است اما تحولات مدیریتی در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری اجرایی نشده و به بعد از این دوران موکول می‌شود.»
این خبرگزاری همچنین در گزارش خود آورده است: «در این بین فردی که بر صندلی مدیرعامل ۸ ساله ایران‌ایر تکیه می‌زند، همان فردی است که نیمه‌های اردیبهشت امسال خبرهای غیررسمی از انتخابش به عنوان مدیرعامل ایران‌ایر حکایت داشت. صحبت از فرزانه شرفبافی عضو کنونی هیئت مدیره هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است.»
به رغم اینکه این موضوع رسانه‌ای شده و حتی قرار است وزیر راه و شهرسازی نیز در مراسم معارفه مدیرعامل جدید ایران‌ایر حضور یابد، اما روابط عمومی ایران‌ایر تاکنون از رسانه‌ها برای پوشش خبری این رویداد دعوت به عمل نیاورده است.
فرزانه شرفبافی کیست؟
دکتر فرزانه شرفبافی ۴۴ سال دارد و اولین بانوی فارغ التحصیل مقطع دکترای هوا فضا در ایران است.
او در سال ۱۳۸۶ به عنوان پژوهشگر برتر وزارت راه انتخاب شد. خانم شرفبافی مادر دو فرزند است و تابحال توانسته تا سمت مدیر کل پژوهش هواپیمایی ایران‌ایر ارتقاء شغلی یابد. او گفته که برای بدست آوردن شغلش که اغلب در آن مردان حضور چشمگیرتری داشته‌اند، تلاش و مبارزه زیادی کرده است.
انتخاب شرفبافی پیش از معرفی کابینه جدید
انتخاب فرزانه شرفبافی به مدیرکلی هواپیمایی ملی ایران (هما)، آن هم درست در آستانه معرفی کابینه جدید حسن روحانی می‌تواند تاثیر مثبتی در مشارکت بیشتر زنان در عرصه سیاست و اشتغال‌زایی در مدیریت کلان داشته باشد. زنان در قیاس با مردان در این عرصه تابحال سهم ناچیزی داشته‌اند.
فرزانه شرفبافی درباره مشکلات و موانع اشتغال‌زایی زنان می‌گوید: «موانع اشتغال زنان در ایران شامل موانع فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بوده و موانع اقتصادی نیز شامل عواملی چون ناکافی بودن مهارت‌های زنان، کار در خانه بدون دستمزد و اختلاف سطح دستمزد و نوع مشاغلی است که برای زنان در نظر گرفته می‌شود.»
وبسایت ارو Aero از قول فرزانه شرفبافی می‌نویسد که او به عنوان یک زن مسلمان افتخار می‌کند که توانسته در زندگی خود تابوهای زیادی را با موفقیت بشکند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط