4.5 C
Paris
Saturday, April 20, 2024

فرانسه به دنبال کنار رفتن بشار اسد نیست

بنابه گزارش رادیو فرانسه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، در گفتگو با هشت روزنامۀ اروپایی گفت که برکناری بشار اسد دیگر اولویت فرانسه نیست و از نظر این کشور هدف اولیه مبارزه با گروه های تروریستی در سوریه است. این اولین بار است که رئیس جمهوری فرانسه رسماً از چنین سیاستی در قبال بحران سوریه دفاع می کند که از نظر بسیاری نوعی چرخش در سیاست فرانسه در قبال بحران و جنگ سوریه به شمار می رود.

امانوئل ماکرون در مصاحبۀ مطبوعاتی اش تأکید کرده که او هرگر برکناری بشار اسد را به عنوان پیش شرط مطرح نکرده به این دلیل ساده که هیچکس نمی داند از جمله خود او چه کسی جانشین قانونی بشار اسد است. رئیس جمهوری فرانسه بی آنکه در سخنانش به قطعنامۀ سازمان ملل اشاره‌ بکند، افزود که حل بحران سوریه نیازمند یک نقشۀ راه دیپلماتیک و سیاسی است. تاکنون قطعنامۀ سازمان ملل که در سال ٢٠١۵ به تصویب رسید به عنوان سند حل منازعه سوریه به شمار می رفت.

امانوئل ماکرون گفته است که مواضع او در مورد سوریه روشن است. به گمان رئیس جمهوری فرانسه این مواضع عبارتند از مبارزۀ مطلق با گروه های تروریستی که به گفتۀ ماکرون دشمن به شمار می روند و از میان بردن آنها از طریق همکاری های گسترده به ویژه با روسیه.

دولت فرانسه که تا چند ماه پیش دولت مسکو را شریک جنایات جنگی در حلب توصیف می کرد مناسباتش را با روسیه بر پایۀ مبارزه با تروریسم تحکیم کرده است. رئیس جمهوری فرانسه سپس بر ضرورت تثبیت اوضاع سوریه تأکید نمود و گفت که او خواستار استقرار یک دولت ضعیف در این کشور نیست.

با این حال، رئیس جمهوری فرانسه بار دیگر خطوط قرمز مواضع خود را در قبال سوریه تکرار کرد. او بار دیگر نسبت به بکارگیری سلاح های شیمیایی در سوریه هشدار داد و خواستار دستیابی قربانیان جنگ سوریه به کمک های بشردوستانه شد. اگر چه رئیس جمهوری فرانسه پیش از این گفته بود که در صورت استفادۀ دوباره از سلاح های شیمیایی در سوریه، فرانسه واکنش نظامی فوری از خود نشان خواهد داد، اما، او نگفت که چگونه قصد دارد دسترسی مردم سوریه را به کمک های بشردوستانه تضمین بکند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط