12.1 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

عفو بین الملل: همدستی اروپا در برده داری از پناهجویان لیبی

گزارش جدید از سازمان عفو بین الملل نشان می دهد که دولت لیبی و کشورهای اروپایی حامی آن، از شکنجه‌هایی که علیه پناهجویان اعمال شده باخبر بوده اند و با سکوت و انفعال، اجازه ادامه این اعمال غیرانسانی را داده اند.

سازمان عفو بین الملل در گزارشی که دوشنبه منتشر شد کشورهای عضو اتحادیه اروپا را متهم کرد که در ساختار پیچیده سوءاستفاده و بهره برداری از پناهجویان و مهاجرین توسط گارد ساحلی لیبی با دولت این کشور همکاری کرده اند و یکی از عوامل اصلی وقوع «برده داری» در لیبی هستند.

در این گزارش می خوانیم به عنوان مثال دولت ایتالیا با نادیده گرفتن شکنجه‌ها و سرکوب هایی که گارد ساحلی لیبی به مهاجران روا می دارد بنوعی یکی از مهمترین کشورهای اروپایی همدست با متهمان پرونده برده داری و شکنجه پناهجویان است. این گزارش سازمان عفو بین الملل بارها تاکید می کند که دولت‌های اروپایی با حمایت از ساختارهای ضد مهاجرتی و حمایت بی‌شائبه از دولت لیبی به «درماندگی و بدبختی وحشتناک پناهجویان» در این منطقه کمک می کنند.

سازمان عفو بین الملل پس از دست کم دو سال تحقیق مداوم و گردهم آوردن منابع و شواهد لازم نوشته است که گروههای شبه نظامی مسلح، مقامات دولت لیبی و قاچاقچیان در همکاریهای تنگاتنگ بواسطه درآمد مالی و فساد پناهجویان را به وحشتناک‌ترین روش ممکن شکنجه و سرکوب می کنند.دولت لیبی و کشورهای اروپایی حامی آن از شکنجه‌هایی که علیه پناهجویان اعمال شده باخبر بوده اند و با سکوت و انفعال، اجازه ادامه این اعمال غیرانسانی را داده اند.

جان دالهویزن، رییس منطقه اروپای سازمان عفو بین الملل می گوید: « هزاران نفر بطور نامحدود در بازداشتگاههای پرجمعیت ماهها نگاهداری و مورد شکنجه قرار می گیرند و انواع و اقسام آزارهای بدنی و جنسی را تحمل می کنند و دولتهای اروپایی با بستن چشمها ترچیح می دهند به مقامات لیبی در این زمینه کمک مالی کنند.»

سازمان عفو بین الملل در این گزارش آورده است که دولت ایتالیا با مسدود کردن مسیرهای دریایی منتهی به اروپا اجازه می دهد گارد ساحلی لیبی که از سوی اتحادیه اروپا مورد حمایت مالی نیز هست، پناهجویان گرفتار در دریا را بازداشت و روانه بازداشتگاهها کند. این سازمان می گوید ویدئوهای زیادی در اختیار دارد که نقض اولیه حقوق بشر در این بازداشتگاهها را نشان می دهد. همچنین این سازمان ادعا می کند که از سال ۲۰۱۵ نیروهای گارد ساحلی ایتالیا، نظامیان لیبی را برای بازداشت پناهجویان در دریای مدیترانه آموزش می دهند. دولت ایتالیا با نظارت اتحادیه اروپا به مقامات گارد ساحلی لیبی تجهیزات فنی و نظامی می دهد.

سازمان عفو بین الملل نوشته است شواهدی دارد که نشان می دهد گارد ساحلی لیبی در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ با قاچاقیان انسان همکاری کرده است. همچنین بدلیل افزایش حمایتهای مالی اتحادیه اروپا از گارد ساحلی لیبی تعداد پناهجویان بازداشتی به رقم قابل توجه ۱۹۴۵۲ رسیده است. در این میان بسیاری از این پناهجویان به بازداشتگاههای مخوف لیبی منتقل شده اند و بسیاری هرروز در این بازداشتگاهها مورد آزار و شکنجه قرار می گیرند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط