10.2 C
Paris
Friday, April 19, 2024

صدور آبگوشت از ایران به اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس

گمرک ایران گزارش کرده است که در شش ماه منتهی به شهریورماه سال جاری٬ بیش از یکصد و یازده تن آبگوشت به کشورهایی در سراسر جهان صادر کرده است.

بر اساس این گزارش٬ ایران محصول سنتی خود را به افغانستان، امارات متحده عربی، بریتانیا، آلمان، عراق، استرالیا، نیوزیلند، کویت و لبنان صادر کرده است.

بیشترین میزان آبگوشت صادراتی با حدود ۷۵ هزار کیلوگرم به عراق صادر شده و بعد از آن افغانستان با نزدیک به ۱۲ هزار کیلوگرم در رده دوم متقاضیان این محصول قرار دارد.

دو کشور غربی آلمان و بریتانیا نیز هر یک به ترتیب با حدود شش هزار کیلوگرم و یک‌هزار و ۳۱۰ کیلوگرم از واردکنندگان آبگوشت ایرانی به شمار می‌روند.

آبگوشت ایرانی در سرزمین‌های دوردستی چون استرالیا و نیوزیلند هم به ترتیب با بیش از هشت هزار و بیش از دو هزار کیلوگرم٬ دارای مشتری بوده است.

آبگوشت یا دیزی از غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است که در طبخ آن از گوشت و دنبه گوسفند، گوجه فرنگی یا رب گوجه فرنگی و برخی حبوبات از قبیل نخود و لوبیا و لیمو استفاده می‌شود.

این غذا در نقاط مختلف کشور با محتویات متفاوتی از جمله کشک٬ گندم و بلغور و ادویه‌های مختلف پخته می‌شود و با نان‌های سنتی از جمله سنگک و پیاز و ترشی و سبزی خوردن سر سفره گذاشته می شود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط