15.7 C
Paris
Tuesday, April 30, 2024

صدها نفر به دعوت حزب سوسیالیست فرانسه در همبستگی با مردم فلسطین راهپیمایی کردند

به دعوت حزب سوسیالیست فرانسه امروز صدها نفر در میدان جمهوری پاریس در حمایت از مردم فلسطین و جلوگیری از ادامه و گسترش خشونت ها در غزه و منطقه به سمت میدان “ناسیون” راهپیمایی کردند.

اولویه فور، رهبر حزب سوسیالیست فرانسه، که در این راهپیمایی حضور داشت تأکید کرد که در هفتم اکتبر گذشته حزب سوسیالیست در همبستگی با قربانیان حملۀ حماس به اسرائیل راهپیمایی کرد. او همچنین گفت که راهپیمایی امروز در همبستگی با مردم فلسطین و برای مقابله با گسترش خشونت‌ها، و نیز در دفاع از آتش‌بس در غزه و آزادی صدها گروگان اسرائیلی برگزار شده است.

رهبر حزب سوسیالیست فرانسه سپس تأکید کرد که این کشور باید نمایانگر صدای قدرتمندی برای دستیابی به آتش بس در غزه باشد. او در عین حال از حمایت نامشروط فرانسه از اسرائیل ابراز خرسندی کرد.

دوشنبه گذشته دیگر احزاب چپ فرانسوی از جمله “فرانسه نافرمان”، حزب کمونیست فرانسه و حزب سبزها راهپیمایی جداگانه ای در دفاع از فلسطین فراخوانده بودند. حزب سوسیالیست از شرکت در آن راهپیمایی خوددداری کرد به این دلیل که هیچ اشاره‌ای در آن به حملۀ هفتم اکتبر حماس به اسرائیل و صدها اسرائیلی که توسط حماس گروگان گرفته شدند، نشده بود.

ژان-لوک ملانشو، رهبر حزب “فرانسه نافرمان”، در حاشیه تظاهرات امروز حزب سوسیالیست در پاریس خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد. امروز همچنین صدها نفر در لندن و برلین به دعوت سراسری انجمن ها و سازمان های مختلف در پشتیبانی از فلسطین دست به تظاهرات زدند.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط