7.5 C
Paris
Thursday, April 18, 2024

شهرداری نانسی با نصب تصویر بزرگ فریبا عادلخواه خواستار آزادی او شد

شهرداری نانسی، شهر واقع در شرق فرانسه، روز جمعه اول مرداد ماه تصویر فریبا عادلخواه را بر نمای ساختمان اصلی خود واقع در مرکز شهر نصب کرد. این اقدام در همکاری با انجمن حمایت از این پژوهشگر فرانسوی که برای آزادی او تلاش می‌کند صورت گرفته است.

بر تابلوی آگاهی‌نمای بزرگی که از روز گذشته بر زمینۀ قرمز تصویر سیاه وسفید فریبا عادلخواه نقش بسته و بر بالای یکی از درهای ورودی ساختمان شهرداری نانسی در خیابان «دومینیکَن» در نزدیکی میدان مشهور استانیسلاو نصب گردیده، می‌توان خواند: «فریبا عادلخواه، پژوهشگری که از ۵ ژوئن ٢٠١٩ در ایران زندانی شده است و مبارزۀ او برای آزادی، پیکار ما نیز هست».

شهرداری نانسی در بیانیه‌ای به این مناسبت اعلام کرد که این اقدام «اعتراض به بیعدالتی تحمیل شده بر فریبا عادلخواه» است.

فریبا عادلخواه، پژوهشگر ارشد مردم شناسی در مؤسسه مطالعات سیاسی پاریس، در ژوئن سال ٢٠١٩ در ایران دستگیر و سپس زندانی شد. وی نخست به «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم» و «تبلیغ علیه نظام» و «جاسوسی» متهم گردید، اما این اتهام آخر اندکی بعد برداشته شد.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوۀ قضا ئیه در تیرماه ٢٠٢٠ خبر داد که عادلخواه، باید مجموعاً حکم ۵ سال زندان را متحمل شود. وی گفت «دادگاه بدوی در خصوص فریبا عادل‌خواه رأی صادر کرده بود و این رأی به تجدیدنظر رفته و اخیراً حکم دادگاه بدوی تأیید شده است».

فریبا عادلخواه در پی شیوع کرونا در زندان‌های ایران، در ٣ اکتبر ٢٠٢٠ «با پابند الکترونیکی» از زندان بیرون آمد، اما همچنان در حصر خانگی بسر می‌برد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط