13.4 C
Paris
Friday, March 29, 2024

شان پن در جشنواره کن، ترامپ با مسلسل به اقشار آسیب‌پذیر‌ شلیک می‌کرد

شان پن، هنرپیشه و کارگردان آمریکایی که با فیلم تازه خود به نام «روز پرچم» (Flag Day) به جشنواره بین‌المللی فیلم کن آمده، در گفتگو با خبرنگاران، دولت دونالد ترامپ را به آسیب زدن به اقشار آسیب پذیر در جریان بحران کرونا متهم کرد.

برنده دو جایزه اسکار برای بازی در فیلم‌های «رودخانه مرموز» و «میلک» که ضمن انجام فعالیت‌های گسترده‌ای برای راه‌اندازی مراکز انجام تست و واکسیناسیون کرونا در آمریکا، شبکه‌ گسترده توزیع بسته‌های غذایی را در میان اقشار کم‌درآمد این کشور سازماندهی کرده، روز یکشنبه و در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد نحوه مدیریت همه‌گیری ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا گفت: «وقتی من و تیم همکارم شب‌ها خسته و کوفته از مراکز انجام آزمایش تشخیص و واکسیناسیون کورنا به خانه برمی‌گشتیم با مشاهده اخبار دیوانه کننده، واقعا احساس می‌کردم که فردی مسلسل به دست گرفته و از برجک کاخ سفید مدام به آسیب‌پذیرترین اقشار شلیک می‌کند.»

آقای پن با تاکید بر این که دوره زمامداری ترامپ را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کند، آن دوران را این گونه توصیف کرد:«چه کشور آمریکا و چه جهان تحت یک نظام اداره نادرست هم از نظر سیاسی و هم از نظر انسانی، بس که گرفتار اطلاعات غلط شدیم و به حقیقت واقعیت‌های مسلم حمله کردیم، فرومایه شدیم و بسیار مورد غفلت واقع شدیم.»

اثر سینمایی تازه آقای پن با نام «روز پرچم» روز شنبه در جشنواره کن به روی پرده رفت. در پایان این نمایش و با وجود این که بخشی از سالن پیش از پایان فیلم خالی شده بود، حاضران حدود ۴ دقیقه در تمجید روز پرچم ایستادند و به تشویق او ادامه دادند.

فیلم «روز پرچم» زندگی پدری با بازی آقای پن را روایت می‌کند که برای تامین زندگی دخترش با بازی دیلن پن (دختر شان پن) دست به جعل، قاچاق و سرقت از بانک زده است. در این فیلم دختر آقای پن نقش یک روزنامه‌نگار به نام جینفر را ایفا می‌کند که تلاش می‌کند با گذشته پدرش کنار بیاید. در واقع فیلم برداشتی است از خاطرات زندگی جنیفر وگل.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط