10.7 C
Paris
Thursday, May 2, 2024

سیل و آبگرفتگی مرگبار در استان‌های جنوب ایران

با وجود پیش‌بینی سازمان هواشناسی درباره کاهش دما و افزایش بارندگی، باز هم بارش باران موجب سیل و آبگرفتگی مرگبار در معابر شهرهای مختلف جنوب ایران شده است. بر اساس گزارش‌ها تاکنون در این سیل‌ها دو نفر کشته و چهار نفر نیز مجروح شده‌اند.

به گزارش رسانه‌های ایران در پی بارش‌های اخیر، خیابان‌های اهواز در استان خوزستان از دیروز با صحنه تکراری آبگرفتگی و مسدود شدن برخی معابر مواجه شده و چندین استان دیگر از جمله سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان، فارس و کرمان درگیر آبگرفتگی، سیلاب و انسداد برخی مسیرها شده‌اند.

عضو شورای شهر کنارک روز جمعه گفته بود ۴۰ درصد منازل و معابر این شهر زیر آب رفته و امکانات محلی پاسخگوی رفع مشکلات نیست.

همچنین مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: هم اینک راه ارتباطی ۶۵ روستا در استان به علت بارندگی های شدید و طغیان رودخانه های فصلی قطع است.

مهرداد حسن‌زاده روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: همچنین هم اکنون برق ۳۷ روستا و آب آشامیدنی ۲۵ روستا در هرمزگان نیز به علت بارندگی های اخیر قطع شده است.

به گفته او، براثر بارندگی و آبگرفتگی شدید معابر عمومی در شهرستان‌های میناب، بندرعباس، قشم و پارسیان باعث مشکلاتی برای مردم شده است.

علیرضا عباسی سخنگوی صنعت توزیع برق هرمزگان نیز گفت: به علت طوفان و بارندگی شدید برق پنج محله در شهرستان های بندرعباس، پارسیان، قشم، رودان و بستک از ساعت ۶ صبح امروز تاکنون قطع است.

مختار سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان نیز گفت ۹۶۵ خانوار شامل چهار هزار و ۹۵۴ نفر بر اثر جاری شدن سیل در برخی نقاط استان آسیب دیدند و آواره شدند و از این تعداد ۹۰ خانوار اسکان اضطراری داده شدند.

در استان کرمان نیز، مهرداد امیری مقدم معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: راه دسترسی چندین روستا در شهرستان های ارزوئیه، قلعه گنج، منوجان و رودبار جنوب به دلیل وقوع سیلاب قطع شده است. تا این لحظه بدترین وضعیت را شهرستان رودبار جنوب با حدود ۲۰ روستای در محاصره سیلاب دارد.

همچنین مسعود جمیلی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از مسدود شدن چهار محور مواصلاتی در جنوب کرمان در اثر جاری شدن سیل خبر داد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط