11.7 C
Paris
Tuesday, April 16, 2024

سهراب مرادی، رکورد وزنه برداری جهان را شکست

سهراب مرادی در پنجمین دوره رقابت‌های داخل سالن آسیا که در عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان برگزار می‌شود، موفق شد رکورد جهان در وزن ۹۴ کیلوگرم را جابه‌جا کند.
خبرگزاری رویترز در گزارشی که روز یکشنبه ۲۴ سپتامبر (۲ مهرماه) منتشر کرد از شکسته شدن رکورد این وزن پس از ۱۸ سال توسط سهراب مرادی خبر داد.
۴۱۳ کیلوگرم در مجموع
مرادی در یک‌ضرب موفق شده بود وزن ۱۸۵ کیلوگرم را بلند کند. با توجه به توانایی‌های او در دو ضرب، بخت کسب مدال طلا توسط این وزنه‌بردار ۲۸ ساله افزایش یافت.
تلاش نخست او در دو ضرب، و بالابردن وزن ۲۲۰ کیلوگرم ناموفق ماند. مرادی در تلاش دوم، موفق به مهار این وزن شد و در واپسین امکان توانست ۲۲۸ کیلوگرم را بلند کند. به این ترتیب، مرادی با بالابردن ۴۱۳ کیلوگرم در مجموع توانست رکورد جهان را در وزن ۹۴ کیلوگرم بشکند.
رکورد این وزن در ورزش وزنه برداری تا پیش از این در اختیار آکاکیوس کاخیاویلیس، ورزشکار یونانی بود. او در سال ۱۹۹۹ موفق شده بود وزنه ۴۱۲ کیلوگرم را در مجموع مهار کند.
سهراب مرادی درباره موفقیت خود به خبرنگاران گفت: «من همه وقت و زندگی خودم را صرف وزنه‌برداری می‌کنم. هر روز سه بار تمریم می‌کنم.»
مرادی راز موفقیت خودش را در اختصاص دادن همه زندگی خود به این ورزش می‌داند. او می‌گوید دو آرزو داشته است. نخست مثل هر ورزشکار دیگری، آرزو می‌کرده مدال طلای المپیک را بر گردن خود ببیند و آرزوی دوم او شکستن رکورد جهان بوده است. مرادی با شکستن این رکورد جهانی به هر دو آرزوی خود دست یافته است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط