11.8 C
Paris
Friday, April 19, 2024

سفر جنجال برانگیز عضو مجلس سنا در ایالت یوتای آمریکا به تهران

در خبری شگفت انگیز، سفر جیم داباکیس نماینده مجلس سنای ایالت یوتای آمریکا به ایران جنجال ساز شد.
او پس از بازگشت از این سفر گفته است؛ مردم ایران، مردم آمریکا را دوست دارند. در تمامی خیابان‌ها آن‌ها ما را همراهی می‌کردند و با ما حرف می‌زدند و حتی ما را به خانه‌هایشان دعوت می‌کردند.
او در گفت‌وگو با یک تلویزیون محلی ایالت یوتا از سفر خود به ایران خبر داده است.
آقای داباکیس، سیاستمدار دموکرات آمریکایی، هدف از این سفر را خدمت به مردم ایالت یوتا و تمام مردم آمریکا با پیدا کردن راهی برای برقراری صلح میان کسانی که چندان با هم صحبت نمی‌کنند عنوان کرده است.
عضو مجلس سنای یوتا بعد از بازگشت از تهران گفته است که به دنبال افزایش موقعیت‌های تجاری در ایران و تبادل افراد و ایده‌ها میان دو کشور است.
آقای داباکیس به تلویزیون کی‌یو‌تی‌وی گفته است که به دعوت یک گروه دانشگاهی به ایران سفر کرده و به محض دریافت دعوت، فورا آن را پذیرفته چون اگر در دنیای امروز یک شکاف یا سوء تفاهم باشد، این مشکل بین دنیای اسلام و ایالات متحده آمریکا است.
آقای داباکیس از مدافعان ازدواج همجنسگرایان بود و خودش هم که همجنسگراست در سال ۲۰۱۳ با شریک زندگیش ازدواج کرد.
علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در واکنش به انتشار خبر این سفر گفته است که این کمیسیون در جریان سفر آقای داباکیس نبوده و او با نمایندگان مجلس دیداری نداشته است.
محمدجواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی هم گفته است که قطعا این موضوع را در قالب سئوال از سید محمود علوی وزیر اطلاعات پیگیری می‌کنم.
پیش از این تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا برای سفر به ایران درخواست ویزا داده بودند، اما این درخواست آنها پذیرفته نشده بود.
آقای داباکیس از مهمان‌نوازی مردم ایران تعریف کرده و گفته است: مردم ایران عاشق آمریکایی‌ها هستند. هر جا می‌رفتیم دنبالمان می‌آمدند، با ما حرف می‌زدند و ما را به خانه‌هایشان دعوت می‌کردند.
به نوشته سایت کی‌یو‌تی‌وی سناتور ایالتی یوتا بارها در جریان سفرش از چیزهایی که دیده و شنیده شگفت‌زده شده است، از فروش لباس زیر مارک ویکتوریا سیکرتز تا سوال‌هایی که مردم می‌پرسیدند.
او از جمله به علاقه مردم به مسیحیت اشاره کرده و گفته به همین دلیل با رهبران کلیسا صحبت خواهد کرد تا ببیند تا چه حد مایل به فرستادن یک نماینده‌ به ایران هستند.
روابط ایران و آمریکا از ۳۷ سال پیش و بعد از اشغال سفارت آمریکا در تهران قطع شده است. ایران آمریکا را شیطان بزرگ می‌نامد و آمریکا ایران را بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان می‌داند.
بعد از دهه‌ها تنش میان دو کشور مذاکرات و توافق هسته‌ای ایران باعث شد که دو طرف بیش از همیشه به هم نزدیک شوند و وزرای امور خارجه ایران و آمریکا بارها رودررو و به صورت دو جانبه با هم دیدار کنند.
اما آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران همچنان آمریکا را بزرگ‌ترین دشمن ایران می‌داند و بارها در ماه‌های اخیر نسبت به اعتماد به دولت آمریکا در هر زمینه‌ای هشدار جدی داده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط