11.4 C
Paris
Thursday, May 2, 2024

سرمایه گذاری ۳۵ میلیون یورویی آلمان برای پژوهش درباره افراط گرایی اسلامی

بنابه گزارش صدای آلمان، وزارت آموزش و پژوهش آلمان در یک پروژه همه جانبه حول پژوهش، شناخت و جلوگیری از رشد افراط گرایی اسلامی سرمایه گذاری می کند.
افکار افراطی چگونه شکل می‌گیرند و چگونه می‌توان از ایجاد و انتشار این افکار جلوگیری کرد؟ این پرسش‌ها دستور کار پژوهش افراط‌گرایی وزارت آموزش و پژوهش آلمان را رقم می‌زنند.
یوهانا وانکا، وزیر آموزش و پژوهش آلمان برای یافتن پاسخ این پرسش‌های کلیدی بودجه‌ای معادل ۳۵ میلیون یورو پیش‌بینی کرده است. نیمی از این پول به پنج پروژه‌ای اختصاص خواهد یافت که محور آن‌ها پژوهش پیرامون ساختار گروه‌های افراطی، مقابله با نفرت‌پراکنی و همچنین کشف راهکارهای گروه‌های افراطی برای جذب نیرو است.
رمزگشایی از تبلیغات افراطی
از آن گذشته، وزارت آموزش و پژوهش آلمان بر آن است که تا سال ۲۰۲۲ بودجه‌ای معادل ۲۰ میلیون یورو به پژوهش‌های دانشگاهی در زمینه تحقیق پیرامون اسلام‌گرایی و تروریسم در دنیای مجازی اختصاص دهد.
بر اساس اظهارات وزیر آموزش و پژوهش آلمان، قرار است اطلاعات مربوط به پژوهش پیرامون افراط‌گرایی روز پنجشنبه ۲۲ ژوئن (اول تیر) بر روی اینترنت منتشر شود. وزیر آموزش و پژوهش بر این باور است که چنین پژوهش‌هایی می‌توانند اطلاعات لازمه درباره تامین امنیت شهروندان را فراهم کنند.
یکی از پروژه‌های مورد حمایت وزارتخانه یاد شده، پروژه‌ای خواهد بود که قرار است در دانشگاه ماینتس اجرا شود. این پروژه به چند و چون تبلیغات افراطی می‌پردازد. این پروژه بر آن است تا راز جذاب بودن این تبلیغات را برای جوانان کشف کند. وزارت آموزش و پژوهش تصمیم دارد ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو برای تامین هزینه‌های این پروژه بودجه در نظر گیرد.
پژوهش افراط‌گرایی در “دارک نت”
“دارک نت” آن بخش از اینترنت را می‌گویند که به علت استفاده از پورت‌های نامتعارف، امر تبادل اطلاعات در آن به شکل پوشیده صورت می‌گیرد. بسیاری از جریانات افراطی با بهره گرفتن از این شیوه، مکانیسم‌های کنترل را دور زده و اقدام به تبلیغ برای ایده‌های خود می‌کنند.
وزارت آموزش و پژوهش آلمان بیش از ۳ میلیون یورو برای رمزگشایی از چنین فعالیت‌هایی اختصاص داده است. قرار است متخصصان نرم‌افزاری تولید کنند که ردیابی سایت‌های افراطی در اینترنت را ممکن ساخته و میزان گرایش‌های افراطی کاربران چنین سایت‌هایی را ارزیابی کند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط