12 C
Paris
Tuesday, April 30, 2024

سرتیپ حسین سلامی؛ اگر آمریکا به تعهداتش عمل نکند، برجام را به موزه می‌فرستیم

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، سرتیپ حسین سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران ایران، روز پنج‌شنبه، ۱۳ آبان‌ماه، مصادف با روز ملی دانش‌آموز هشدار داد؛ اگر آمریکا به تعهدات خود در برجام عمل نکند، این توافق را به موزه خواهیم فرستاد و به نقطه اول باز می‌گردیم.

سرتیپ پاسدار حسین سلامی که سخنران مراسم سالروز اشغال سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۳۵۸ بود، گفت؛ اگر آمریکا به طور کامل به تعهدات خود در اجرای برجام عمل نکند سانتریفیوژهای غیرفعال دوباره به راه خواهند افتاد، اما در سطح پیش از برجام توقف نخواهیم کرد.

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این که ملت ایران همواره به تعهدات خود پایبند است، تأکید کرد که این تعهدات یک‌سویه نیست و صبر ملت ایران بی‌انتها نیست.

سرتیپ سلامی افزود؛ انتظار داریم آمریکایی‌ها با عینکی جدید واقعیت‌های امروز ایران و جهان را ببیند.
سرتیپ حسین سلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم امسال ۱۳ آبان، با اشاره به برنامه موشکی ایران و تأکید بر ادامه آن گفت؛ به آمریکا سفارش می‌کنیم که از توان موشکی و مهار بازدارنده ایران سخن نگوید.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران ادامه داد؛ مبارزات ما با آمریکا ادامه خواهد داشت و ما امروز دارای آن درجه از قدرت هستیم که هیچ نقطه توقف و خط قرمزی را نمی‌شناسیم.

سرتیپ سلامی با تأکید بر این که امنیت ایران با جهان اسلام به هم گره‌ خورده اظهار داشت؛ امروز اگر در سوریه، لبنان، عراق و یمن به مسلمانان کمک می‌کنیم در واقع تهدیدها را از مرزهای خودمان و مرزهای سایر کشورهای مسلمان دور می‌کنیم.

به گفته سرتیپ پاسدار حسین سلامی؛ امروز قدرت ایران از مرزهایش عبور کرده و میدان نفوذش را در جهان گسترش داده است.

مراسم روز ۱۳ آبان در ایران که در تقویم رسمی به‌ عنوان روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شناخته می‌شود یادآور حمله شماری از دانشجویان دانشجویان خط امام در سال ۱۳۵۸ به سفارت آمریکا و به گروگان گرفتن شماری از دیپلمات‌های شاغل در این سفارت است که منجر به قطع روابط دیپلماتیک بین ایران و آمریکا شد، قطع روابطی که همچنان ادامه دارد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط