10.6 C
Paris
Friday, March 29, 2024

ستاد کرونای استان تهران: شرایط تهران وخیم‌ تر از گزارش رسانه‌هاست

فرمانده قرارگاه ستاد کرونای استان تهران نسبت به شرایط قرمز پایتخت هشدار داده و گفته که تا یک الی دو هفته آینده آمار بستری شدن مبتلایان سیر نزولی نخواهد یافت.

او اظهارنظرهای جاری در فضای مجازی مبنی بر منعکس نشدن وخامت شرایط تهران در رسانه‌ها را تلویحا تایید کرده و گفته است: «ما الان در تهران بیش از ۸۰۰۰ بیمار بستری داریم که این خودش می‌تواند مهم‌ترین و تلخ‌ترین خبر باشد و بیش از ۲۰هزار مراجعه سرپایی داریم که نشان‌گر وخامت جدی و مستمر است.»

زالی افزوده که وقفه ۱۴ روزه واکسیناسیون عمومی باید جبران شود و به کسانی که در اماکن پرخطر تردد دارند، توصیه کرده که از دو ماسک استفاده کنند. او هم‌زمان گفته که ممکن است ۳۰درصد افرادی که واکسینه شده‌اند، دوباره به کرونا مبتلا شوند.

رئیس مجمع بیمارستانی امام خمینی نیز از مردم خواسته به تست منفی پی‌سی‌آر اعتماد و اکتفا نکنند. خبرگزاری مهر به نقل از صادق نیت نوشت: «از یکی دو هفته اخیر با پیک شدید بیماری مواجه هستیم و پیک پنجم با هیچ یک از پیک‌های قبلی قابل مقایسه نیست.»

او گفته که میزان ابتلا مردم در پیک پنجم بسیار شدید است و بیمار به سرعت به شرایط بستری شدن می‌رسد: «ابتلا به ویروس دلتا به شدت خانوادگی شده و کمتر افرادی را می‌بینیم که در مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها تنها باشند.»

صادق نیت یکی دیگر از ویژگی‌های پیک پنجم را ابتلای کودکان و نوجوانان دانسته و از مردم خواسته به پروتکل‌های بهداشتی بیشتر توجه کنند.

بیماران بستری به سادگی به داروی رمدسیور دسترسی ندارند و تامین این دارو به عهده خانواده‌ بیمار گذاشته می‌شود. علیرضا زالی با اذغان به این چالش گفته است: «اخیرا وزارت بهداشت از طریق واردات اورژانسی، رمدسیور را تامین کرده اما یک دوره مصرف این دارو برای یک بیمار ۴ الی ۵ میلیون تومان هزینه دارد و بیمارستان‌ها باید این مبلغ را به صورت نقد پرداخت کنند و این باعث اختلال شده است.»

تهران به دلیل مراودات بین استانی، کانون ویروس‌های جهش‌یافته در ایران محسوب می‌شود. ستاد ملی مقابله با کرونا برای مهار موج پنجم، ادارات و بانک‌ها در تهران و کرج را شش روز تعطیل اعلام کرده است. ورود و خروج خودروهای غیربومی به این دو شهر نیز یک میلیون تومان جریمه نقدی دارد. معاون درمانی مجتمع بیمارستانی امام خمینی اما گفته که شیب ابتلا هم‌چنان صعودی است و تعطیلی‌ها بیشتر در کمک رفع خستگی کادر درمان خواهند بود.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط