12.1 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

سال ۲۰۱۷ گرم‌‌ترین سال‌ کره زمین

سازمان جهانی هواشناسی، روز دوشنبه و در آغاز بیست و سومین اجلاس جهانی تغییرات آب و هوایی (COP 23) اعلام کرد که سال ۲۰۱۷ احتمالا یکی از گرم‌ترین سال‌های کره زمین از زمان ثبت دمای هوا بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پتری تالاس، رئیس سازمان جهان هواشناسی (وابسته به ملل متحد) ضمن هشدار نسبت به گرمایش بلند مدت کره زمین، اعلام کرد دمای هوا در سه سال گذشته به بالاترین میزان از زمان ثبت رسیده است.

به گفته آقای تالاس، سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ با توجه به وقوع پدیده ال‌ نینو گرم‌ترین سال‌های کره زمین بودند و سال ۲۰۱۷، در جایگاه سوم این رده بندی قرار می‌گیرد؛ سالی که با تندبادهای دریایی ویرانگر و مرگبار متعددی در اقیانوس آرام، دریای کارائیب و اقیانوس اطلس همراه بود.

سازمان جهانی هواشناسی با استناد به آمارها و مطلعات علمی نتیجه‌گیری کرده است که دمای هوای کره زمین به شکل هشدار دهنده از سال ۲۰۱۳ به بعد و در اثر افزایش تولید گازهای گلخانه‌ای افزایش یافته است.

دو سال پیش و در جریان اجلاس (COP 21) در پاریس، رهبران کشورهای جهان با تعیین حد افزایش حداکثری دما به ۲ درجه سانتیگراد در پایان قرن حاضر، تعهد کردند که تولید گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش دهند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۷ و همانطور که در جریان کارزار انتخاباتی خود به شهروندان آمریکایی وعده داده بود، کشورش را یک‌جانبه از پیمان پاریس خارج کرد. آمریکا بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه‌ای در جهان است.

بیست و سومین کنفرانس جهانی تغییرات آب و هوایی از روز دوشنبه در شهر بن آلمان گشایش یافت. با این حال کشور آسیایی فیجی میزبان رسمی این نشست است. شکل ورود افراد بومی فیجی به این نشست، یکی از حاشیه‌های خبرساز روز نخست برگزاری این کنفراس بود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط