11.2 C
Paris
Friday, April 19, 2024

زلزله کرمانشاه و بیش از ۱٥۰ مجروح تا کنون

بنابه گزارش رسانه ها، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ استان کرمانشاه را لرزانده و براساس تازه‌ترین گزارش‌ها تاکنون بیش از ۱٥۰ مجروح داشته است. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه، گفته است که این زمین‌لرزه کشته‌ای نداشته و اکثر مصدومان سرپایی مداوا شدند.

این زمین لرزه در ساعت ۱۴ و ۳۷ دقیقه رخ داد. مرکز این زمین لرزه در عمق هشت کیلومتری زمین و در شهر تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی بوده است.

استاندار کرمانشاه همچنین گفت ۱۵۶ نفر در اثر زلزله مصدوم شده‌ که هشت نفر در بیمارستان تحت نظر هستند و مابقی مرخص شده‌اند.

اوهمچنین گفت بر اثر زلزله ۵۴ واحد مسکونی آسیب دید و برق ۱۵روستا قطع شد که این مشکل اکنون برطرف شده و جاده جوانرود به ثلاث باباجانی هم که به دلیل ریزش کوه مسدود شده شده بود اکنون باز شده است.

به گفته استاندار کرمانشاه هیچ ساختمانی روی ساکنان آوار نشده و تنها دیوارهای جانبی برخی ساختمان‌ها خراب شده است.

بنا بر گزارش‌ها هم اکنون نیروهای امداد رسان در منطقه در حال خدمات رسانی به مردم هستند و آب و برق شهرهای غربی استان نیز دایر است.

در همین رابطه به گفته محمدرضا امیریان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، ۱۶ تیم امدادی “چهار تیم امدادی از شهرستان ثلاث باباجانی و ۱۲ تیم نیز از شهرستان های اطراف” به تازه‌آباد اعزام شدند.

آقای امیریان افزود حدود ۱۵۰ امدادگر هلال احمر مشغول امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده هستند.

همچنین به‌گزارش ایرنا “هم اکنون بیشتر اهالی شهرستان های غربی استان کرمانشاه بیرون از منازل خود به سر می‌برند.”

گفتنی است زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۳ در ۲۱ آبان سال گذشته خورشیدی در بخش گله از توابع شهرستان سرپل ذهال در غرب کرمانشاه رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت. این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.

همچنین به‌گزارش ایرنا، امروز صبح (یکشنبه) دو زمین‌لرزه به بزرگی ۵.۷ و ۴.۷ با ۳ دقیقه فاصله زمانی از هم در مرز بین دو استان هرمزگان و فارس به وقوع پیوست. گفته شده است این زمین‌لرزه در منطقه حفاظت شده “هرمود” شهرستان لارستان که خالی از سکنه است رخ داد.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط