15.8 C
Paris
Friday, April 26, 2024

زلزله شدیدی مناطق غربی ایران از جمله کرمانشاه را لرزاند

بنابه گزارش رسانه ها، زلزله شدیدی مناطق غربی ایران از جمله کرمانشاه را لرزانده است. آمار مصدومان بیش از ۵۰۰ نفر اعلام شده است که بیشتر آنها به ترتیب به سه شهر سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصر شیرین مربوط است.

مرکز لرزه نگاری ایران بزرگی این زمین لرزه را ۶.۴ و مرکز آن را هفده کیلومتری سرپل ذهاب و هجده کیلومتری قصرشیرین و عمق آن را هفت کیلومتر اعلام کرده است.

این زمین لرزه در بیشترهای شهرهای استان‌های کرمانشاه، ایلام و لرستان و همچنین شهرهای تبریز، ارومیه و بغداد، پایتخت عراق، احساس شده و موجب وحشت ساکنان این مناطق شده است.

پس از زلزله، چهار پس لرزه در سرپل ذهاب و حوالی قصرشیرین در مرز ایران و عراق رخ داده که بزرگی آنها بین ٥.٢ و چهار گزارش شده است. پس لرزه‌ها همچنان ادامه دارند.

برخی از گزارش‌ها حاکی از حضور مردم در خیابان‌ها از ترس پس لرزه‌ها است.

به گفته سخنگوی ارتش ایران، یگان‌های نیروی زمینی ارتش مستقر در منطقه در شهرهای قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و روستاهای اطراف مستقر شده و برقراری امنیت را به عهده گرفته‌اند.

یکسال پیش پیش نیز در همین زمان، زلزله شدیدی همین منطقه را تکان داد.

زلزله سال پیش کرمانشاه در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه یکشنبه شب ۲۱ آبان ماه در ۳۰ کیلومتری شمال غرب سرپل ذهاب و ۳۲ کیلومتری جنوب غرب حلبچه رخ داد. آن زمین لرزه بیش از ۴۰۰ کشته و ۷۰۰۰ زخمی به جا گذاشت.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط