10.6 C
Paris
Friday, April 19, 2024

رکورد کرونا در فرانسه و احتمال قرنطینه سراسری

بنابه گزارش رسانه ها، فرانسه با ثبت ۷۳۷۹ مورد ابتلای جدید در یک روز، شاهد بیشترین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ از ماه مارس تاکنون بوده است. همزمان امانوئل مکرون، رئیس جمهوری این کشور گفته چنانچه روند شیوع دوباره کرونا ادامه یابد احتمال دارد که مقررات منع آمد و شد سراسری و قرنطینه ملی دوباره وضع شود.

با شمارش این ۷ هزار و ۳۷۹ بیمار جدید شمار مبتلایان به کرونا در فرانسه به ۲۶۷ هزار و ۷۷ نفر رسید.

این بزرگترین آمار ثبت کرونا در یک روز از ۳۱ مارس گذشته تاکنون است. در آن روز فرانسه که به همراه ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا یکی از چهار کانون اصلی کووید۱۹ در اروپا شده بود، طی یک ۲۴ ساعت ۷۵۷۸ بیمار جدید را شناسایی و گزارش کرد.

وزارت بهداشت این کشور روز جمعه، ۲۸ اوت، گفته فرانسه این روزها شاهد رشد “چشمگیر و فوق‌العاده” ویروس کرونا است.

به گزارش وزارت بهداشت فرانسه این کشور در دو روز گذشته هم سیر صعودی شیوع را شاهد بوده است به طوری که در روز چهارشنبه ۵۴۲۹ نفر و در روز گذشته، پنجشنبه، ۶۱۱۱ ابتلای جدید به ویروس کرونا گثبت کرده بود.

با وجود افزایش تعداد مبتلایان در فرانسه، آمار مرگ و میر و بستری در بیمارستان‌ها همچنان ثابت باقی مانده است. وزارت بهداشت فرانسه علت آن را خطر کمتر کووید۱۹ برای جوانان ارزیابی کرده که در مقایسه با میانسالان و کهنسالان کمتر نیاز به بستری و انتقال به آی‌سی‌یو پیدا می‌کنند.

روز جمعه فرانسه گزارش کرد که ۲۰ نفر دیگر در این کشور بر اثر ابتلا به کووید۱۹ درگذشته‌اند. بدین ترتیب شمار جان باختگان کرونا در فرانسه به ۳۰ هزار و ۵۹۶ نفر رسید.

ساعتی پیش از اعلام آمار جدید روز جمعه، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در سخنانی خطاب به مردم کشورش گفت که با توجه به شیوع دوباره کرونا نباید احتمال وضع قرنطینه ملی و تعطیلی سراسری در این کشور را نامحتمل دانست.

با این حال، او گفته دولت فرانسه تلاش خواهد کرد که حتی المقدور از بازگرداندن قرنطینه خودداری کند تا اقتصاد شکننده این کشور که در حال بازیابی خود پس از دوران اوج همه گیری کرونا است، بیشتر ضربه نبیند.

فرانسه محدودیت‌های سراسری کرونا را که ۸ هفته طول کشید در ماه مه گذشته به تدریج لغو کرد. اما در بخش‌هایی از این کشور همچون پاریس، برخی از این قوانین همچنان پابرجا ماندند.

مقام‌های محلی در این کشور مجازند که بنا بر شرایط و مشخصات همه گیری در مناطق خود قوانین مجزایی وضع کنند مانند تعطیلی رستوران‌ها و میکده‌ها.

همزمان در پاریس، پایتخت، زدن ماسک در تمامی نقاط شهر از امروز، جمعه 28 اوت، اجباری شده است.

در بقیه اروپا…
همزمان با فرانسه، آلمان و اسپانیا هم از افزایش چشمگیر موارد ابتلا خبر داده‌اند. روز جمعه هم آلمان و هم اسپانیا خبر دادند که طی چند روز اخیر بیشترین تعداد تازه مبتلایان را از زمان اوج همه گیری در بهار گذشته شاهد بوده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت هم نسبت به اوج‌گیری دوباره کرونا در قاره اروپا هشدار داده است.

هنس کلوگه، مدیرکل اروپای سازمان جهانی بهداشت، روز پنجشنبه، ۲۷ اوت، هشدار داده بود که جوانان نباید خطر کرونا را دست کم بگیرند.

“اگر چه احتمال کمی دارد که جوانترها به علت کووید۱۹ بمیرند اما این یک گردباد و طوفان است که صدمات آن چند وجهی است و علاوه بر ریه، قلب و دیگر ارگان‌های بدن را هم هدف قرار می‌دهد.”

او گفته این خطر هم وجود دارد که با فرا رسیدن پاییز و زمستان جوانترها بیشتر در ارتباط نزدیک با بزرگترها قرار می‌گیرند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هم روز جمعه هشدار داد که در چند ماه پیش‌رو اوضاع “حتی دشوارتر از امروز” خواهد شد چرا که مردم کمتر فرصت بیرون ماندن از خانه در محیط باز را پیدا می‌کنند.

در همین حال، در برلین، پایتخت آلمان، قرار است فردا، شنبه ۲۹ اوت، معترضان به محدودیت‌های کرونا تجمع کنند.

این در حالی است که آلمان طی چند روز گذشته هر بار بیش از ۱۰۰۰ مورد جدید ابتلا ثبت کرده است.

در همین حال، اسپانیا روز جمعه ۳۸۲۹ مورد جدید را ثبت کرد. اسپانیا که این روزها مدارس را بازگشایی کرده از همه کودکان بالای ۶ سال خواسته سر کلاس‌ها ماسک بزنند.

مجارستان هم روز جمعه خبر داد که مرزهای خود را از روز اول سپتامبر به روی مسافران خارجی خواهد بست. مجارستان هم می‌گوید با شناسایی ۱۳۲ مورد ابتلا طی یک روز، رکورد جدیدی به ثبت رسانده است.

ترکیه امروز، جمعه ۲۸ اوت، گزارش داد با ثبت ۳۶ مرگ ناشی از کووید۱۹ بیشترین آمار قربانیان طی یک ۲۴ ساعت را طی سه ماه و نیم گذشته (از ۱۷ ماه مه تا کنون) شاهد بوده است. شمار

قربانیان کرونا در ترکیه به ۶۲۴۵ نفر رسیده و روز جمعه دولت این کشور از شناسایی ۱۵۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد و بر همین اساس برخی مقررات پیشگیرانه را دوباره وضع کرد.

 

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط