7.2 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

رونمایی از خودروی پرنده ایرباس شهری در نمایشگاه پاریس

کمتر از یک سال پیش بود که ایرباس در نمایشگاه خودرو در ژنو از خودروی پرنده خود رونمایی کرد؛ و حالا اعلام کرده که اولین آزمایش‌های تاکسی پرنده این شرکت با موفقیت انجام شده است.

سال گذشته، این شرکت پروژه‌ای با نام ایرباس شهری معرفی کرد که برای حمل مسافران در مناطق شهری به‌صورت خودران، طراحی شده است حالا ایرباس خبر داده برای اولین بار این خودروی هوایی را آزمایش کرده است.

در صورت اجرایی شدن طرح ایرباس این خودرو پرنده می‌تواند راهی باشد برای فرار از مسیر‌های پر ترافیک و رسیدن سریع تر به مقصد.

شرکت ایرباس قصد دارد برای ارائه تاکسی‌های هوایی خود با تاکسی‌ها اینترنتی هم وارد کار شود به همین دلیل این شرکت در حال رایزنی با سرویس اوبر نیز هست؛ شرکت اوبر به دنبال سرویس هوایی برای خدمات تاکسی خود است.

مدل ایرباس شهری در نمایشگاه تجهیزات هوایی پاریس، در اوایل سال جاری میلادی به نمایش گذاشته شده بود؛ این هواپیمای عمودپرواز الکتریکی که نیروی مورد نیاز خود را از موتورهای برقی ۱۰۰ کیلوواتی تأمین می‌کند، با استفاده از هشت پروانه و سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، قابلیت حمل چهار سرنشین را دارد.

ماریوس ببسل، مدیر تیم مهندسی پروژه‌ی ایرباس شهری گفته است «پس از انجام این آزمایش، درک بهتری از پیشرانه‌های برقی ایرباس شهری پیدا کردیم که برای عملی کردن آن، آزمایش‌های سخت‌تر و بیشتری انجام خواهیم داد؛ درعین‌حال، مدل اصلی ایرباس شهری را هم در دست ساخت داریم.»

ایرباس قصد دارد تا سال ۲۰۱۸ این محصول را در فرانسه به نمایش بگذارد.

شرکت ایرباس و شرکت ایتال دیزاین در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۷ هم از یک خودرو مفهموی رونمایی کرده بودند که می‌تواند حمل نقل شهری را در آینده متحول کند.

خودرو پاپ آپ، از یک کابین ماژولار دو نفره و یک بخش زمینی تشکیل شده است.
این محصول همانند یک خودرو عمل کرده و در زمانی که ترافیک خیلی شدید باشد می‌تواند به صورت عمودی پرواز کند.

هنگامی که مسافران به مقصد خود می‌رسند، هم ماژول زمینی و هم هوایی به ایستگاه‌های شارژ مخصوص خود برده شده و منتظر مسافران بعدی می‌مانند.

ماتیوس تامسون مدیر بخش خودروی پرنده ایرباس درباره این خودرو به رادیو فردا گفته بود «شاید تا ده سال دیگر بتوانیم این محصول را تولیدی کنیم البته تا آن زمان خیلی چیزها باید پیشرفت کند از جمله هوش مصنوعی ، سیستم‌های هدایت پرواز، سیستم‌های ناوبری و خودران خودرو و البته فناوری پرواز امن، ما از هم اکنون کار را شروع کرده ایم».

وی در پاسخ به این سوال که چقدر چنین وسیله‌ای می‌تواند ایمن باشد می‌گوید: «برای ایرباس ایمنی در پرواز مهم‌ترین اصل است و تا زمانی که از نظر ایمنی مطمئن نشویم این محصول را تولید نمی‌کنیم.»

فیلیپ پرینی مدیر طراحی شرکت ایتال دیزاین که از مطرح‌ترین شرکت‌های طراحی خودرو در جهان است هم درباره این خودرو به رادیو فردا می‌گوید «این وسیله از سه بخش شاسی، کابین و یک سیستم پروازی تشکیل شده است ترکیب این سه قسمت می‌تواند انعطاف بسیاری در حمل نقل ایجاد کند با این روش این کابین در برخی اوقات می‌تواند در سیستم حمل نقل ریلی قرار گیرد برخی اوقات روی جاده حرکت کند و اگر سیستم اولویت دید پرواز کند».

البته ایرباس در زمینه طراحی خودروهای پرنده که شباهت به یک پهباد بزرگ را دارد تنها نیست بسیاری از شهر‌های بزرگ در جهان بدنبال این ایده رفته‌اند که دبی یکی از آن‌هاست. چندی پیش در دبی آزمایش موفق پرواز یک تاکسی هوایی انجام گرفت.

این تاکسی که ترکیبی از هواپیمای بی‌سرنشین و هلیکوپتر است، پرواز آزمایشی را بدون مسافر انجام داد. این تاکسی البته چندان ارتفاع نگرفت و حدود ۲۰۰ متر از زمین فاصله پیدا کرد و حدود ۵ دقیقه در حالت بدون سرنشین پرواز کرد.

این تاکسی هوایی وولوکوپتر ساخت یک شرکت آلمانی است. شرکت‌های دیگری از آمریکا و چین هم به دنبال ایجاد تاکسی‌های هوایی هستند و نزدیک‌ترین احتمال برای همه‌گیر شدن چنین وسیله ای پنج سال آینده تخمین زده شده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط