11.8 C
Paris
Friday, April 19, 2024

رستوران ایرلندی و تجویزغذای بدون گلوتن با نسخه پزشک

رستورانی در شهر دوبلین پایتخت جمهوری ایرلند اعلام کرده که تنها به کسانی غذای بدون گلوتن می دهد که نسخه پزشک داشته باشند؛ گواهی که تائید می کند فرد به بیماری سلیاک دچار است.
گلوتن پروتئینی است که در گندم، جو و چاودار یافت می‌شود. این ماده باعث کش آمدن خمیر و ترد شدن بافت فراورده نهایی می‌گردد. ریشه کلمه گلوتن کلمه لاتینی “گلوتن” به معنای “چسب” می‌باشد. گلوتن ترکیبی پروتئینی است که از غذاهای فرآوری شده از گندم و سایر غلات مرتبط به آن از جمله چاودار و جو بدست می‌آید.
رستوران وایت موس، سال گذشته و به دنبال یک جدال کلامی در فیسبوک و تحریم افراد گیاه خوار سر و صدا کرد و اکنون صاحب آن، پال استنسون، از طریق شبکه های اجتماعی اعلام کرده که تنها به مشتریانی غذای بدون گلوتن ارائه می دهد که نسخه پزشک داشته باشند.
این تصمیم بعد از آن گرفته شد که دختری پنکیک بدون گلوتن سفارش داد و وقتی از او پرسیدند که آیا بیماری سیلیاک دارد یا نه، حتی با این واژه آشنا هم نبود.
این رستوران در صفحه فیسبوک خود نوشت: “از این پس مهمان هایی که غذای بدون گلوتن می خواهند، باید نسخه پزشک ارائه کنند که ثابت کند بیماری سیلیاک دارند. آنهایی که فقط می خواهند مد روز را دنبال می کنند و حتی نمی دانند گلوتن چیست، بهتر است مسخره بازی را کنار گذاشته و مثل بقیه غذای معمولی بخورند!”
این پست کافه واست موس در فیسبوک تاکنون بیشتر از ۳۶ هزار واکنش داشته و بیشتر از ۱۱ هزار کامنت.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط