11.3 C
Paris
Saturday, April 27, 2024

رسانه قبرسی: یک حمله تروریستی که احتمالا هدف آن اسرائیلی‌ها بود خنثی شد

رسانه‌های قبرس روز یکشنبه اعلام کردند که از وقوع یک «حمله تروریستی» در این کشور که گمان می‌رود هدف آن کشتن شهروندان اسرائیل بوده، جلوگیری شده است.

فیله‌نیوز به نقل از منابع آگاه مدعی شد که ظاهرا عاملان این توطئه افرادی مرتبط با سپاه پاسداران بودند. این رسانه به‌طور مشخص از کسی در گزارش خود نام نمی‌برد و منبع خود را اعلام نمی‌کند.

به گفته این رسانه، خنثی سازی این اقدام با کمک و عملیات هماهنگ سرویس اطلاعاتی قبرس و شرکای غربی که گفته می‌شود سرویس‌های آمریکایی و اسرائیلی هستند محقق شده است.

جروزالم‌پست نیز نوشت که اسرائیل و قبرس در گذشته برای خنثی کردن توطئه‌های ایران برای حمله به اسرائیلی‌ها با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

طبق این گزارش، دو سال پیش یک فرد آذری با پاسپورت روسی که به نظر می‌رسید با سپاه فعالیت می‌کرد، اجیر شده بود تا تجار اسرائیلی را در قبرس بکشد. تدی ساگی میلیاردر یهودی در آن زمان به اسرائیل منتقل شد.

این دومین عملیات از این دست است.

به نوشته «فیله‌نیوز» سرویس‌های اطلاعاتی دولتی قبرس طی چند ماه گذشته این تحریکات را زیر نظر داشته‌اند و از این حمله جلوگیری کرده‌اند.

سپاه پاسداران اوایل سال جاری اسرائیل را به ترور مشاور نظامی خود در یک حمله هوایی در سوریه متهم کرد و گفت که انتقام میلاد حیدری را خواهد گرفت.

این رسانه قبرسی مدعی شد که در مورد آخر، عامل اصلی توطئه برای حمله تحت نظر بود و این باعث شد که به مرحله نهایی و اجرایی کردن حمله نرسد.

این رسانه تاکید کرد که تجهیزاتی که عامل توطئه استفاده می‌کرد نیز کشف شده و مشخصات عامل اصلی در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی است تا شناسایی شود.

مقامات ایران هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط