10.4 C
Paris
Friday, May 3, 2024

رتبه بیست و هفتم جهان در رده بندی فیفا برای تیم ملی فوتبال ایران

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) ده رتبه صعود کرد و در جایگاه بیست و هفتم جهان قرار گرفت. این تیم کماکان رتبه نخست آسیا را حفظ کرده است.
ایران در رده‌بندی پیشین فیفا در رتبه سی و هفتم بود اما به لطف دو پیروزی مقابل تیم‌های ازبکستان و کره جنوبی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۸۳۷ امتیازی شد و در رتبه بیست و هفتم قرار گرفت.
نزدیک‌ترین رقیب ایران در آسیا تیم استرالیا است که با پنج پله صعود ۶۶۳ امتیازی شد و در جایگاه چهلم جهان و دوم آسیا قرار گرفت. تیم‌های کره جنوبی، ازبکستان و ژاپن نیز تیم‌های بعدی آسیا هستند که به ترتیب در رتبه‌های چهل و چهارم، چهل و هشتم و پنجاه و یکم دنیا قرار دارند.
در صدر جدول رده‌بندی فیفا نیز تیم ملی آرژانتین با ۱۶۲۱ امتیاز قرار دارد و پس از این تیم نیز آلمان با ۱۴۶۵ امتیاز و برزیل با ۱۴۱۰ امتیاز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
ایران در حال حاضر با ۱۰ امتیاز در صدر جدول گروه اول انتخابی جام جهانی قرار دارد و در بازی بعدی باید با سوریه بازی کند. تیم ملی ایران قرار بود پیش از این مسابقه در دیداری دوستانه به مصاف تایلند برود که مسابقه به دلیل درگذشت پادشاه این کشور لغو شد.
پس از آن تیم ملی عراق جانشین این تیم شد اما این بازی که قرار بود ۱۹ آبان انجام شود، نیز برگزار نخواهد شد.
آن طور که گفته می‌شود دلیل لغو این مسابقه که قرار بود پیش از پنجمین بازی دو تیم در مرحله انتخابی جهانی ۲۰۱۸ روسیه برگزار شود، اختلاف بر سر محل انجام بازی بود.
بازی بعدی عراق در مرحله انتخابی جام جهانی مقابل امارات در ابوظبی است و مسئولان این تیم خواستار برگزاری بازی در این کشور بودند در حالی که ایران به دنبال برگزاری بازی در تهران بود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط