15.2 C
Paris
Monday, April 29, 2024

دونالد ترامپ تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را برای آخرین بار تمدید کرد

بنابه گزارش خبرگزاری ها و به نقل از یورو نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه تعلیق تحریم های هسته ای ایران را تمدید کرد. یک مقام مسئول در دولت آمریکا با اعلام این خبر افزود که این «آخرین باری» است که رئیس جمهوری ایالات متحده چنین تصمیمی اتخاذ می کند.

بنا به همین گزارش دونالد ترامپ خواهان الزامات بیشتر برای ایران است و در آینده تنها در صورتی که امکان تقویت برجام از راه مذاکره با اروپایی ها وجود داشته باشد، تعلیق تحریم ها را تمدید خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین خواستار افزودن متممی به قانون مصوب کنگره ایالات متحده در مورد توافق هسته ای با ایران شده است. در متمم مد نظر دونالد ترامپ الزامات نظارتی بر ایران افزایش خواهد یافت و دولت آمریکا اجازه می یابد در صورت عدم پایبندی ایران به برجام در هر زمانی این تحریم ها را بار دیگر به اجرا بگذارد.

رئیس جمهوری ایالات متحده تاکنون باید هر ۹۰ روز یک بار پایبندی ایران به برجام را مورد تائید قرار می داد. پیش از این نیز گزارشهایی ازطرح دونالد ترامپ برای تغییر این رویه منتشر شده بود.

وضع تحریم های جدید علیه ۱۴ فرد و نهاد ایرانی
همزمان با اعلام این خبر وزارت خزانه داری آمریکا ۱۴ فرد و نهاد ایرانی را به دلیل «نقض حقوق بشر» و «حمایت از برنامه تسلیحاتی» این کشور تحریم کرد.

نام صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران در میان تحریم شدگان به چشم می خورد.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای دلیل تحریم صادق لاریجانی را مسئولیت وی در صدور دستور، کنترل و مدیریت «نقض جدی حقوق بشر» علیه ایرانیان و ساکنان در این کشور عنوان کرده است.

نام یک شهروند چینی نیز در فهرست افراد و شرکت های تحریم شده دیده می شود. دلیل تحریم این فرد انجام فعالیت هایی به نمایندگی از شرکت «ووهان سانجیانگ» عنوان شده است. این شرکت پیش از این به دلیل انجام معاملاتی با ایران تحریم شده بود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط