10.6 C
Paris
Friday, March 29, 2024

دونالد ترامپ: ایران برای لغو تحریم‌ها با من تماس بگیرد

دونالد ترامپ رئيس جمهوری آمریکا می‌گوید ایران هیچ درخواستی برای کاهش تحریم‌ها نداشته تا اجازه داده شود تجهیزات پزشکی به تهران ارسال شود.

دونالد ترامپ، در کنفرانس خبری خود در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال کاهش تحریم‌های ایران گفت: «ایران درخواستی برای کاهش تحریم‌ها مطرح نکرده است. ما می‌دانیم که تحریم‌ها ضربه بسیار سختی به اقتصاد و ارتش این کشور وارد کرده و آنها از ویروس کرونا نیز بسیار آسیب دیدند، اما آنها درخواستی برای کاهش تحریم‌ها نداشتند تا تجهیزات پزشکی برای آنها ارسال شود.»

رئيس جمهوری آمریکا همچنین با اشاره به اینکه مشکلی برای دیدار با مقامات ایران ندارد، افزود: «اگر ایرانی‌ها نیازمند کمک هستند، من هیچ مانعی برای دیدار با آنها در زمینه حل موضوع تحریم‌ها ندارم. ما توانایی ارسال کمک‌های پزشکی به آنها را داریم. تنها کافیست با ما تماس بگیرند.»

این اظهارات دونالد ترامپ در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران بارها از جامعه جهانی خواسته بودند برای رفع تحریم‌های ایران به آمریکا فشار بیاورند.

رئيس جمهوری ایران، پیشتر گفته بود: «آمریکا می‌توانست از کرونا به عنوان فرصتی برای کنار گذاتشن تحریم‌های ایران استفاده کند، بدون آنکه کسی واشنگتن را به عقب‌نشینی از سیاست‌هایش متهم کند.»

شیوع ویروس کرونا در هر دو کشور ایران و آمریکا وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد. بیش از ۲۴۵ هزار نفر در ایالات متحده آمریکا به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این جمع تا ظهر روز جمعه سوم آوریل، ۶ هزار و ۴۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در ایران هم طبق آمار رسمی بیش از ۵۰ هزار نفر آلوده ویروس کرونا شده‌اند و ۳ هزار و ۱۶۰ نفر بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند.

ایران پیشتر پیشنهاد دونالد ترامپ برای ارسال پزشک به تهران را رد کرده بود و تنها خواستار لغو کلیه تحریم‌های واشنگتن علیه ایران شده بود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط