10.6 C
Paris
Friday, March 29, 2024

دونالد ترامپ: آماده توافق واقعی با ایران هستیم

بنابه گزارش رسانه ها، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دو روز پس از درگیری لفظی با حسن روحانی اعلام کرد که ایالات متحده آماده توافق واقعی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور است.

رئیس جمهوری ایالات متحده روز سه‌شنبه طی سخنرانی در جمع کهنه‌ سربازان آمریکایی که در خارج از کشور خدمت کرده‌اند، گفت: «باید ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد اما ما آماده یک توافق واقعی هستیم. نه توافقی که با دولت قبلی انجام شد و یک فاجعه بود.»

آقای ترامپ روز دوشنبه در واکنش به اظهارات حسن روحانی در حساب توئیتری خود ضمن اخطار شدید به رئیس جمهوری ایران نوشته بود: «هرگز و هیچگاه ایالات متحده را تهدید نکنید وگرنه از عواقب آن طوری رنج خواهید برد که تاریخ کمتر به خود دیده است. ما دیگر کشوری نیستیم که سخنان دیوانه‌وار شما در مرگ و خشونت را تحمل کنیم.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران پیش از این به ایالات متحده هشدار داده بود که صلح با ایران «مادر صلح ها» و جنگ با ایران «مادر جنگ‌ها» خواهد بود.

از سوی دیگر جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی خبری با دفاع از موضع تند دونالد ترامپ در قبال ایران از اقدامات این کشور در خاورمیانه و حمایت از بشار اسد و شبه‌نظامیان حوثی انتقاد کرد و گفت: «زمان آن رسیده که ایران تغییر رفتار دهد و بعنوان یک کشور مسئولیت‌پذیر باشد. این کشور نمی تواند بعنوان یک سازمان انقلابی عمل کند که قصد صادر کردن تروریسم و آشفتگی را دارد و اینگونه از خود بی ‌مسئولیتی نشان می‌دهد. بنابراین من فکر می‌کنم که رئیس جمهور کاملا به آنها نشان داد که در مسیر اشتباهی گام برمی دارند.»

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط