9.7 C
Paris
Saturday, April 27, 2024

در اثر حمله با چاقو و چکش در پاریس سه تن مجروح شدند

درپی حمله‌ای با چاقو و چکش در یکی از ایستگاه‌های اصلی قطار پاریس، ٣‬ تن زخمی شدند که به گفته پلیس فرانسه، وضعیت یکی از زخمیان، وخیم است. این حمله حوالی ساعت ٧ صبح شنبه ٣‬ فوریه در ایستگاه «لیون» در جنوب شرق پاریس رخ داده است.

لورانت نونز، رئیس پلیس پاریس می‌گوید، مهاجم با چاقو چکش به عابران حمله می‌کرد که یکی از زخمیان به دلیل زخم شدید، تحت عملیات جراحی قرار گرفته است. دو تن دیگر در این رویداد، زخم سطحی برداشتند.

هنوز مشخصات مهاجم از سوی پلیس اعلام نشده است، اما یک منبع از پلیس پاریس گفته است که فرد مهاجم پس از بازداشت شدن، «یک گواهی رانندگی ایتالیایی را به پلیس نشان داده است.»

ژرالد درمنن، وزیر داخله فرانسه در پیامی که روی شبکه‌های اجتماعی پست کرده است، این رویداد را «یک عمل غیرقابل‌تحمل» خوانده و از کسانی که مهاجم را بازداشت کرده، تشکری کرده است.

اخیرا، پاریس درحالی گواه رشد حملات تروریستی و این چنین بوده که قرار است تا چند ماه دیگر، میزبان بازی‌های المپیک سال ٢٠٢٤‬ باشد.

اقدامات امنیتی در پاریس، درحالی شدت یافته که قرار است در جریان بازی‌های المپیک ٢٠٢٤‬، پاریس میزبان ١٠ هزار و ٥٠٠ ورزشکار و میلیون‌ها بازدیدکننده بازی‌های المپیک باشد.

برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ٢٠٢٤‬ که قرار است در فضای باز و در امتداد رود سن پاریس انجام شود، تبدیل به یک چالش‌ امنیتی جدی برای شهری که در ماه‌های پسین گواه حملات زیادی بوده، شده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط