10.2 C
Paris
Friday, March 29, 2024

درگذشت مرجان خواننده و بازیگر ایرانی در آمریکا

مرجان(شهلا صافی ضمیر)، خواننده و بازیگر ایرانی عضو شورای رجوی، وابسته به سازمان مجاهدین خلق دراثر سکته قلبی در بیمارستانی در لس آنجلس آمریکا درگذشت.

او در سال ۱۳۲۷ در تهران متولد شد و نام هنری «مرجان» را برای خود برگزید. اولین بازی او در سن ۲۱ سالگی در فیلم «دنیای پر امید» به کارگردانی احمد شیرازی بود. وی پس از جدایی از همسر خود با فریدون ژورک ازدواج کرد. مرجان از هنرمندانی بود که در آغاز بازیگر سینما بوده و در فیلم‌های بسیاری بازی کرده‌است. از جمله در فیلم های سالومه و هرجايي که با این فیلم ها به هنرپیشه سکسی سینمای ایران معروف گردید.

مرجان مدتی بعد به خوانندگی روی آورد و با خواندن ترانه کویر دل که پیش‌تر آژدا پکان خواننده ترکیه‌ای آن را به زبان فرانسه اجرا کرده بود، بسیار معروف شد.

او درطول فعالیت سینمایی خود با بازیگران معروف و سرشناسی چون محمد علی فردین، ناصر ملک مطیعی، رضا بیک ایمانوردی، سعیدراد، رضا فاضلی و ایرج قادری به ایفای نقش پرداخته است.

مرجان خواننده در کنار مریم رجوی و داخل پایگاه مجاهدین در آلبانی که به زندان اشرف ۳ موسوم می باشد. پایگاهی که در آن ازدواج و ارتباط خانواده با اعضای سازمان ممنوع است!
مرجان خواننده در کنار مریم رجوی و داخل پایگاه مجاهدین در آلبانی که به زندان اشرف ۳ موسوم می باشد. پایگاهی که در آن ازدواج و ارتباط خانواده با اعضای سازمان ممنوع است!

او پس ازخروج از ایران به لس آنجلس آمریکا رفت و متاسفانه از سال ۱۳۸۴ که در دام فرقه رجوی گرفتار آمده بود، رسما همکاری خود را با مجاهدین خلق شروع کرد.
او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی مجاهدین درباره بازداشت خود و همسرش فریدون ژورک گفته بود که از اوایل سال ۵۹ به جمع هواداران سازمان مجاهدین خلق پیوسته بودند و در همین رابطه در ۱۶ تیرماه ۱۳۶۱ در خانه شان دستگیر می‌شوند که مدتی بعد از زندان آزاد می شوند.

مرجان پس از آغاز همکاری با مجاهدین، در اکثر تجمعات آنان شرکت نموده و برای مریم رجوی نیز برنامه اجرا نمود.
او آخرین سال های عمر خود را در لس آنجلس به سر برد و سرانجام در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ – ۶ ژوئن ۲۰۲۰ در بیمارستانی در لس آنجلس آمریکا درگذشت.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط