5.4 C
Paris
Thursday, April 25, 2024

درخواست مشارکت فرانسه و کره جنوبی از ایران برای جلوگیری از هدررفت آب

بنا به گزارش خبرگزاری ایلنا، شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران روز شنبه، ۲۴ مهرماه، میزان هدررفت آب در ایران را ۲۶ درصد اعلام کرد و از آمادگی فرانسه و کره جنوبی ایران برای کمک به جلوگیری از افزایش این مشکل در کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری کار ایران، علی سیدزاده، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران، استفاده از سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی را از برنامه‌های این شرکت با هدف کاهش هدررفت آب عنوان کرد.
وی با بیان این که میزان هدررفت آب در کشورهای توسعه‌یافته به طور میانگین ۱۵ درصد است، این میانگین را در ایران ۲۶ درصد اعلام و ابراز امیدواری کرد که در صورت تأمین منابع مالی مورد نیاز، بتوان طی ۲۰ سال آینده این میزان را به میانگین جهانی رساند.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران، از فرسودگی ۳۰ درصد طول شبکه‌های توزیع آب در کل کشور خبر داده و شبکه‌های توزیع آب در یک‌صد شهر ایران را نیازمند تعویض و تعمیر دانست.
علی سیدزاده روز شنبه در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این که ایران برای کاهش هدررفت آب به تکنولوژی‌هایی از جمله سیستم پیشرفته نشت‌یابی، دستگاه‌های پیشرفته لوله‌یاب و تجهیزات کنترل و مدیریت فشار در شبکه توزیع نیاز دارد گفت که «تکنولوژی اصلی در کشورهای توسعه‌یافته موجود است.»
وی در ادامه از اعلام آمادگی فرانسه و کره جنوبی برای جلوگیری از هدررفت آب در ایران خبر داد و افزود: «ما دو پروژه پایلوت در تهران و بوشهر (هر پروژه به ارزش ۹۰ میلیون یورو) تعریف کرده‌ایم تا بتوانیم با استفاده از سرمایه‌های این کشورهای خارجی با هدف انتقال تکنولوژی و بومی‌سازی تکنولوژی‌هایی که در اختیارمان نیست و همچنین با استفاده از پتانسیل مشاوران و پیمانکاران داخلی، به اهداف مورد نظرمان برسیم.»
ایران طی سال‌های اخیر با مشکل خشکسالی و بحران کم‌آبی مواجه بوده است.
وزارت نیرو فروردین‌ماه گذشته اعلام کرد که وضعیت آب در پنج کلان‌شهر کرمان، بوشهر، شیراز، مشهد و همدان «قرمز» است و بیش از ۵۰۰ شهر ایران در مرحله «تنش آبی» قرار دارند.
مقام‌های وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست بارها تأکید کرده‌اند که رفع مشکل کم‌آبی در ایران راه‌حل کوتاه‌مدت ندارد و نیازمند تلاش همگانی است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط