8.8 C
Paris
Tuesday, March 19, 2024

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت می گوید به پایان همه‌ گیری کووید نزدیک نیستیم

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که همه‌گیری کووید به هیچ وجه به نقطه پایان نزدیک نشده و احتمالا بعد از اومیکرون، شاهد ظهور سویه جدیدی از این بیماری خواهیم بود.

دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، روز سه‌شنبه با اعلام این مطلب تاکید کرد که در حال حاضر اومیکرون با سرعتی باورنکردنی در سطح جهان در حال گسترش است و به تمام کشورها راه یافته است. او ادامه داد که تنها ظرف یک هفته اخیر ۱۸ میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس آلوده شده‌اند.

اظهارات آقای آدهانوم بعد از آن مطرح می‌شود که آنتونی فائوچی مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا ابراز امیدواری کرده بود که ویروس کرونا به زودی به بیماری مشابه سرماخوردگی شود تبدیل شود و افراد بتوانند بدون مشکل آن‌را سپری کنند.

نوع جدید ویروس کرونا که از سوی سازمان جهانی بهداشت اومیکرون نامگذاری شده است، در پایان سال ۲۰۲۱ شناسایی شد و به سرعت در تمام دنیا منتشر گردید. مقام‌های سازمان جهانی بهداشت می‌گویند این ویروس شدت کمتری در مقایسه با گونه‌های قبلی دارد اما در عین حال سرعت انتشار آن بسیار بیشتر است و در نتیجه همچنان باعث بستری شدن در بیمارستان و مرگ افراد، به ویژه در میان کسانی که واکسن نزده‌اند، می‌شود.

آقای آدهانوم که در کنفرانسی در ژنو برای این منظور حضور داشت در بخش دیگری از سخنرانی خود در خصوص برداشت‌های اشتباه در خصوص اومیکرون هشدار داد و افزود: «تصور نکنید که اومیکرون باعث بستری شدن در بیمارستان و مرگ افراد نمی‌شود. رشد باورنکردنی این سویه در جهان، باعث می‌شود احتمال ظهور سویه‌های جدیدتر از ویروس کرونا نیز وجود داشته باشد.»

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در ادامه بار دیگر نگرانی خود در خصوص آمار پایین واکسینه شدن افراد در کشورهای فقیر را تکرار و تاکید کرد که میزان مرگ و میر در این کشورها چند برابر خواهد بود.

آقای آدهانوم پیشتر بارها هشدار داده بود که باید روندی متوازن در خصوص توزیع واکسن میان کشورهای توسعه‌یافته و فقیر وجود داشته باشد و تا زمانی که این توازن نسبی ایجاد نشود، همچنان نمی‌توان به پایان همه‌گیری امیدوار بود.

ماریا ون کرخو، سرپرست فنی سازمان جهانی بهداشت هم تاکید کرد که ویروس کرونا در سطح بسیار شدیدی در سراسر جهان در حال گردش است و از کشورها خواست که اقدامات بهداشتی لازم از قبیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین استفاده از ماسک را کنار نگذارند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط