8.8 C
Paris
Tuesday, March 19, 2024

حکم ده سال حبس دختر و پسر جوان برای رقص در برابر میدان آزادی

یک دختر و پسر جوان ایرانی بعد از پست کردن ویدئویی از خود درحال رقصیدن در اطراف میدان آزادی تهران هر کدام به ده سال زندان محکوم شده‌اند.

بنابه گزارش‌ها آستیاژ حقیقی متولد ۱۳۸۰ و نامزد او امیرمحمد احمدی متولد ۱۳۷۹، در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی با «تشویق به فساد و فحشا”، «اجتماعی و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» متهم شده بودند.

این یکی از پرونده های سنگینی است که حکومت ایران برای معترضان باز می‌کند. این اعتراضات بعد از کشته شدن مهسا امینی در جریان بازداشت توسط گشت ارشاد در روز ۲۵ شهریور شروع شد.

این دو که نامزد هستند آبان ماه بازداشت شده بودند، اما نگفتند که ویدئوی آنها ربطی به جنبش اعتراضی بزرگ ایران داشته است.

یک منبع مطلع در گفتگو با بخش مونیتورینگ بی‌بی‌سی تایید کرده است که بازداشت بعد از پست شدن ویدئوی رقص در دو حساب اینستاگرامی آنها – که مجموعا نزدیک به دو میلیون عضو دارد – روی داد.

ماموران برای بازداشت خانم حقیقی، که حرفه خود را طراح مد عنوان می‌کند، به خانه او یورش بردند.

معلوم نیست خانم حقیقی و آقای احمدی به خاطر هر یک از اتهامات وارده چقدر زندان گرفته‌اند. اگر حکم این دو تایید شود باید شدیدترین مجازات را تحمل کنند.

بنابه گزارش‌ها این دو نفر همچنین برای دو سال از حضور شبکه‌های اجتماعی و خروج از کشور منع شده‌اند.

جنبش اعتراضی ایران که شهریور ماه شروع شد بزرگترین چالشی است که حکومت ایران طی ۴۴ سال از زمان تشکیل با آن روبرو بوده است.

جمهوری اسلامی برای سرکوب اعتراضات احکام سنگینی برای شرکت کنندگان در آن صادر کرده است که از جمله شامل اعدام چهار معترض می‌شود.

هرچند مرگ مهسا (ژینا) امینی کاتالیزور این اعتراضات بود، اما تظاهرات چهار ماه اخیر همچنین در نارضایتی از فقر، بیکاری، نابرابری، بی عدالتی و فساد ریشه دارد.

در جریان اعتراضات صدها نفر کشته شده و هزاران نفر دستگیر شده اند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط