11.5 C
Paris
Thursday, May 2, 2024

حمله پناهجوی سودانی با چاقو و فریاد الله اکبر در فرانسه با ۲ کشته و ۷ مجروح

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه یک پناهجوی سودانی ۳۳ ساله مهاجم حمله با چاقو است که حدود ساعت یازده صبح امروز به مردم در یک مغازه و سپس در خیابان حمله کرد و در نهایت توسط پلیس بازداشت شد. شاهدان ماجرا گفته‌اند، این فرد در زمان حمله فریاد “الله اکبر” سر داده است.

پلیس قضایی لیون به دستور دادستان شهر ولانس در شهرستان “دُروم” فرانسه تحقیقات این پرونده را در دست گرفته است. در همین حال دادسرای ضد تروریستی فرانسه نیز در حال بررسی پرونده است که در صورت تروریستی شناختن این اقدام، پرونده را در دست بگیرد.

در نخستین واکنش‌ها به این اقدام، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه ظهر امروز در یک پیام توئیتری قول داد که «همه اقدامات لازم برای روشن شدن این عمل وحشتناک در شرایطی که کشور ما در هفته های اخیر با آزمون بسیار سختی درگیر است، انجام خواهد شد.»

مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی فرانسه موسوم به “اجتماع ملی” نیز در توئیتر این حمله را “حمله اسلامی” توصیف کرد و از دولت فرانسه خواست “جلوی تخلیه کامل زندان ها و مراكز پذیرش پناهجویان” را بگیرد.

این حمله در حالی صورت می گیرد که فرانسه از زمان آغاز موج بی سابقه حملات تروریستی در سال ٢٠١٥، همواره تحت تهدید های تروریستی زندگی می کند. در تاریخ ٣ ژانویه سال جاری، مرد جوانی که به اسلام گرویده بود و از اختلالات روانی رنج می برد، در یک پارک در شهر “ویل جوئیف” در حومه پاریس با چاقو به چندین نفر که در حال گردش بودند، حمله کرد. در این حمله یک نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. فرد مهاجم نیز با گلوله های پلیس کشته شد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط