8.2 C
Paris
Friday, April 19, 2024

حمله تروریستی و انفجار در ایستگاه قطار بروکسل

بنابه گزارش رسانه ها، نیروهای امنیتی بلژیک به یک مظنون به عملیات انتحاری در ایستگاه قطار مرکزی بروکسل، پایتخت این کشور، شلیک کرده اند.

به گزارش رویترز، اریک ون دیرسیپت، دادستان فدرال، سه ساعت پس از این حادثه به خبرنگاران گفته است: انفجار کوچک در ایستگاه قطار در ساعت ۸:۳۰ دقیقه روی داد که بمثابه اقدامی تروریستی ارزیابی می شود.

وی اضافه کرده است، هنوز مشخص نیست فرد مظنون در جریان رویارویی با نیروهای امنیتی کشته شده است یا نه.

این دادستان فدرال با این حال حاضر نشده است در خصوص گفته های شاهدان عینی مبنی بر این که فرد مظنون پیش از انفجار فریاد زده بود «الله اکبر»،‌ اظهار نظر کند.

رویترز می گوید، به دنبال این حادثه پلیس ایستگاه قطار را تخلیه کرد.

طبق این گزارش، یک کارمند ایستگاه قطار گفته است، مردی که کوله پشتی به همراه داشت فریاد زد الله اکبر، و سپس شیء در نزدیکی او منفجر شد. اما به رغم این انفجار، به کسانی که در محدود سه متری این مرد قرار داشتند آسیبی وارد نشد.

رسانه‌های بلژیک به نقل رییس ایستگاه مرکزی بروکسل نوشته اند، فرد مظنون در حدود ۳۰ تا ۳۵ سال سن داشت و پیش از انفجار فریاد زد الله اکبر و سپس به سمت بخش‌های ۳ و ۴ ایستگاه رفت.

این در حالی است که اریک ون دیرسیپت، دادستان فدرال،گفته است: خطر فرد مهاجم توسط سربازان حاضر در محل خنثی شده است. اما هنوز نمی توانیم تایید کنیم که فرد مظنون کشته شده است. در این حادثه به هیچ کس دیگری آسیب وارد نیامده است.

فروردین ماه سال گذشته سه انفجار در فرودگاه بین‌المللی و متروی بروکسل دست‌کم ۳۴ کشته و حدود دویست زخمی برجا گذاشت. گروه خلافت اسلامی، داعش، مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط