10.6 C
Paris
Friday, April 19, 2024

حملات تروریستی در فرانسه و کانادا

خبرگزاری فرانسه به نقل از شبکه خبری تلویزیونی فرانسه روز یکشنبه (۹ مهر / ۱ اکتبر) گزارش داد که در جریان حمله یک مرد در ایستگاه قطار “سن چارلز” در شهر مارسی دو نفر کشته شده‌اند.
خبرگزاری رویترز اما از یک کشته که عابر پیاده بوده خبر داده است و در ادامه نوشته است که مهاجم کشته‌شده پیش از این‌که هدف گلوله پلیس قرار بگیرد، فریاد زده است “الله اکبر”.

وزیر کشور فرانسه در پیامی توییتری اعلام کرد که به سرعت خود را به شهر جنوبی مارسی خواهد رساند تا به طور مستقیم در جریان این رویداد قرار گیرد.
هنوز از جزئیات این حادثه خبری در دست نیست. مقامات شهر مارسی تنها اعلام کرده‌اند که این مرد مسلح به چاقو در ایستگاه قطار به عابران حمله و آنها را زخمی کرده است. سخنگوی پلیس اعلام کرد که تا مشخص شدن اوضاع جزئیات این اقدام اعلام نمی‌شود.
پلیس مارسی از مردم خواسته است به ایستگاه قطار سن چارلز نزدیک نشوند. فرانسه در پی حملات تروریستی سال‌های اخیر از ۲۱ ماه پیش در حالت فوق‌العاده به سر می‌برد.

یک حمله تروریستی در کانادا
یک فرد مهاجم شامگاه روز شنبه ۳۰ اکتبر (۸ مهر) در ایالت ادمونتون کانادا با خودروی خود وارد منطقه‌ای که پلیس به دلیل بازی فوتبال بسته بود شد و یک مأمور پلیس را زیر گرفت. مهاجم سپس از خودرو بیرون آمد و با چاقو به مأمور پلیسی که به زمین افتاده بود چندین ضربه وارد کرد و پا به فرار گذارد. گفته می‌شود که وضعیت جسمانی مامور پلیس چندان وخیم نیست.
این مهاجم دو ساعت پس از این حادثه با یک خودروی باری که کرایه کرده بود، پس از آنکه از دست یک ایست کنترل پلیس فرار می‌کند، وارد جمعیت عابران پیاده شد. بر اساس آخرین گزارش‌ها، چهار عابر پیاده زخمی شده‌اند. از وضعیت این عابران زخمی گزارشی در دست نیست.
پلیس کانادا نیمه شب روز شنبه سرانجام خودروی مهاجم را متوقف و او را دستگیر کرده است. پلیس این حمله را اقدامی تروریستی ارزیابی کرده است.
راد کنشت، رئیس پلیس صبح روز یکشنبه (۹ مهر / ۱ اکتبر) به وقت محلی در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که در خودروی فرد مظنون دستگیر شده، بیرق جریان تروریستی “دولت اسلامی” به دست آمده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط