14.8 C
Paris
Saturday, April 27, 2024

حضور سینمای ایران در جشنواره فیلم پوسان کره جنوبی

جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان یکی از جشنواره‌های مهم فیلم آسیا است و میان سینماگران نوگرا لقب اسکار آسیایی را نیز به خود اختصاص داده است. این جشنواره تخصصی هرسال در ماه اکتبردر شهر پوسان واقع در کره جنوبی برگزار و جوایز ارزشمندی در آن اهدا می‌شود.
جشنواره پوسان یکی از ۲۲ جشنواره مورد تایید انجمن تهیه‌کنندگان جهانی فیلم FIAPFبه شمار می‌رود. بیست و یکمین دوره این جشنواره از ۶ تا ۱۵ اکتبر ۲۰۱۶ (۱۵ تا ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۵) برگزار خواهد شد.
فیلم های ایرانی حاضر در این جشنواره عبارتند از: «پاداش» کمال تبریزی، «فروشنده» اصغر فرهادی، «مالاریا» پرویز شهبازی، «محمد رسول الله» مجید مجیدی، «ویولونیست» محمدعلی طالبی،«رفتن» نوید محمودی، «مبارک» محمدرضا امامی و در بخش سینمای کودک فیلم‌های «قشنگ و فرنگ» وحید موساییان، «خواب آب» فرهاد مهرانفر و در بخش ویژه مروری بر آثار عباس کیارستمی «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» سیف‌الله صمدیان.
سایر فیلم‌های برگزیده برای نمایش در این بخش ویژه که از میان ساخته‌های عباس کیارستمی انتخاب شده‌اند، عبارتند از: «خانه دوست کجاست؟»، «زندگی و دیگر هیچ»، «زیر درختان زیتون»، «طعم گیلاس»، «باد ما را خواهد برد»، «جاده‌های کیارستمی»، «کپی برابر اصل» و «۲۴ فریم».

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط