13.4 C
Paris
Friday, March 29, 2024

جاسوسی چین در شبکه‌های اجتماعی

خبرگزاری آلمان گزارش کرده است، سازمان امنیت داخلی آلمان (اداره حفاظت از قانون اساسی) سازمان‌های جاسوسی چین را متهم کرده است که در فعالیت‌های خود به شدت از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. هانس گئورگ ماسن، رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان نیز در این مورد موضع‌گیری کرده است.
ماسن که سازمان زیر نظر او وظیفه مقابله با جاسوسی را دارد، در این باره گفته: «شبکه‌های اجتماعی و بخصوص “لینکدین” در چین به جمع‌آوری وسیع اطلاعات و جذب منابع اطلاعاتی مشغول‌اند.»
رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان در ادامه گفته آلمان و دیگر کشورهای اروپایی در سال جاری میلادی (۲۰۱۷) به شدت مورد حملات سایبری چین بوده‌اند و چین در این حملات از شیوه‌های جدیدی چون استفاده از شبکه‌های اجتماعی سود جسته است.

ماسن گفت تلاش گسترده حملات سایبری چین از جمله برای نفوذ به اطلاعات مربوط به پارلمان، وزارتخانه‌ها و مقامات کشورهای اروپایی بوده است. رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان چین را متهم به جاسوسی گسترده کرده است.

فعالیت با پروفایل‌های جعلی
در تحقیق کارگروه سازمان امنیت داخلی آلمان درباره فعالیت‌های جاسوسی چین از ژانویه تا اکتبر سال جاری میلادی (۲۰۱۷) از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند “لینکدین” جزئیات هشداردهنده‌ای به دست آمده است.

کارگروه سازمان امنیت داخلی آلمان اعلام کرده که در این مدت زمانی کوشش شده با بیش از ۱۰ هزار آلمانی ارتباط برقرار شود. سرویس‌های مخفی چینی هدف‌شان از این اقدام جمع‌آوری اطلاعات و جذب منابع اطلاعاتی بوده است. گفته می‌شود که شمار واقعی چنین تلاش‌هایی بسیار بیشتر از رقم ارائه شده است.

کارگروه سازمان امنیت داخلی آلمان دریافته که سرویس‌های مخفی چینی پروفایل‌های جعلی (حساب کاربری جعلی) گسترده‌ای در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده‌اند. این پروفایل‌های جعلی به طور معمول خود را زیر عنوان‌های گوناگونی چون آژانس‌های مشورتی یا کارکنان موسسات علمی مخفی می‌کنند.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط