7.6 C
Paris
Wednesday, April 24, 2024

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا با خانواده‌های قربانیان دیدار کرد

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، روز جمعه در آستانه سومین سالگرد شلیک مرگبار سپاه به پرواز پی‌اس۷۵۲ با خانواده‌های قربانیان این پرواز دیدار کرد.

در این دیدار که وزیران امور خارجه کانادا، حمل و نقل، مهاجرت، و همچنین کمیسر عالی این کشور در بریتانیا حضور داشتند، بر تعهد کانادا و گروه هماهنگی و واکنش بین‌المللی برای پاسخگو دانستن ایران در «کشتار بیرحمانه» سرنشینان این پرواز تاکید شد.

ترودو در این دیدار ضمن ابراز همدردی مجدد با خانواده‌های قربانیان گفت دولت کانادا در کنارشان است و بی‌وقفه در جستجوی عدالت و پاسخگو دانستن دولت ایران خواهد بود.

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا، نیز ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌های قربانیان گفت برای حکومتی که بارها بی‌توجهی کامل نسبت به زندگی انسان‌ها و حقوق بشر از خود نشان داده، مصونیتی نباید وجود داشته باشد.

پرواز شماره ۷۵۲ اوکراین در روز ١٨ دی‌ماه ١٣٩٨ هدف دو موشک پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و در نتیجه آن تمامی ۱۷۶ سرنشین پرواز از جمله ٩ خدمه پرواز و ٩ خردسال جان خود را از دست دادند.

به رغم وجود شواهد فراوان، حکومت جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران به مدت سه روز شلیک موشک را انکار کردند و نهایتا در ٢١ دی‌ماه مسئولیت آن را بر عهده گرفتند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط